• 030507

nix på mobilen?

någon som vet om man kan ha nix på sin mobil så man slipper dessa jagande telefon försäljare som vill både det ena o det tredje och som ringer p de mest lustiga tider och gärna sent som sjutton på kvällen när barnen sover :[

fungerar inte att ringa
    nix-"hemtelefon spärr" 020-277000
    nix "direkt reklam i brevlådan" spärr 020-557000

någon som vet något annat?

• Svar på tråden nix på mobilen?
  • Atamon

Nej, man kan i dagläget inte spärra mobilen mot försäljare

• Mint

Nej, man kan inte nixa mobilen (än).

Kanske skulle det hjälpa att ha hemligt nummer? Alternativt kan du kontakta de företag som via säljbolagen kontaktar dig (t ex om du blir uppringd av Phonehouse för Tele2 så kontaktar du Tele2) och ber att de lägger upp dig på någon spärrlista.

• 030507

vi har nixat hemtelefonen och direktreklam, men de verkligen teroriserar mig på mobilen. allt från försäkringar, till a-kassa taket, bokklubbar, rakhyvlar och andra "så förmånliga erbjudande som är gratis bara porto tillkommer och så blir du ju då medlem"

är så sjukt trött på det nu. och då tycker jag inte äns illa om telefonförsäljare eller event säljare som står i butiker mm de gör bara sitt jobb. men jag fattar inte varöfr de ska ring apå mobielrna? för de ringer på jobbet, i skolan, kl 21,30 på kvällen när ungarnar sover. det är hemskt

Svar på tråden nix på mobilen?