• Flippen

Pucko till Tradera-budare!!

Har en auktion ute på Tradera som går ut ikväll.

I morse fick jag ett mail från den som har lagt det högsta budet, där det står att hon inte vill ha grejen och vill buda under. What!!!.... buda under!!!?
    Hur f*n budar man under, undrar jag?!

Visst, jag kan sälja till näst högstbjudande, men blir bara så irriterad!!
    Kommer inte att svara henne förrän jag vet vem som vunnit auktionen för jag kanske får fler bud, och då är ju problemet löst.

Men om hon vinner, hade ni lämnat neg. omdöme då?

Ville bara skriva av mig lite...

Nytt år - Nya möjligheter!
  • Svar på tråden Pucko till Tradera-budare!!
  • Iorlover

Hade helt klart lämnat negativt!

• Sqti

Hon mailade iaf och meddelade detta så du vet det. Hon hade ju kunnat bara strunta i dina mail och orsaka dig mer irritationsmoment. Jag skulle inte ge negativt.

• Wizz

Hade helt klart lämnat negativt. Bud är bindande!

• Klant och Fjant

Om båda parter är överens kan man ta bort ett lagt bud. Bara att kontakta tradera.
    Man kan även minska sitt maxbud, om man har lagt ett högt. Så att någon annan får chansen att buda över. Bara att skriva in lägsta som går i rutan där man budar.

• Flippen
    Sqti skrev 2009-02-01 08:07:59 följande:
    Hon mailade iaf och meddelade detta så du vet det. Hon hade ju kunnat bara strunta i dina mail och orsaka dig mer irritationsmoment. Jag skulle inte ge negativt.
    Så sant, men hon har fortfarande gjort fel.

Får väl se hur jag gör tills jag vet vem som vunnit.
    Grejen är att hon inte har några ömdömen sen tidigare, så i så fall blir första omdömet neg.
    Kan iofs förstå att hon inte ännu vet hur det går till men det är ju hennes skyldighet att kolla upp detta innan hon budar.
  • ahlcec

Tja, jag hade plockat bort budet. Jag hade aldrig slösat energi på att reta mig på en sån futil sak, men det är ju jag det.

• Fru Sveden

Jag hade skickat ett vinnarmail som vanligt. Om hon svarat samma sak på det så hade jag svarat att man budar inte om man inte är säker på att man vill ha det man lägger bud på. Vi har ganska mycket auktioner ute på tradera och detta händer tyvärr med jämna mellanrum. Ibland kan vi komma överrens om personen i fråga kanske har lagt bud på fel och bara vill ha en annan färg av det vi har ute och är villig att betala det dom lagt så är det ju inga problem, men om jag skulle varit i din sits och kunden inte vill ha din grej för att "hon råkade lägga bud av misstag" så skulle jag satt negativt omdöme. Man kan inte lägga bud av misstag eftersom dom frågar om man vill lägga budet och man måste trycka ok. Jag skulle möjligen kanske ta hänsyn till om det är första gången hon använder tradera, men å andra sidan så tycker jag att man i så fall borde maila och fråga hur man gör eller läsa igenom och ta reda på hur sidan funkar innan man lägger bud. Jag hade med 99,5% säkerhet satt negativt. Jag tycker det är dålig stil. Hoppas du får någon som lägger över.

• hönamor

Ja, ja hade oxå väntat till auktionen gått ut o så skickat mail som vanligt o sen kontaktat den under om hon inte velat ha varan. O sen satt neg.

• Flippen
    ahlcec skrev 2009-02-01 08:28:11 följande:
    Tja, jag hade plockat bort budet. Jag hade aldrig slösat energi på att reta mig på en sån futil sak, men det är ju jag det.
    Vadå plockat bort budet? Hur gör man då?
  • a mor

Fy vad tråkiga ni låter. "Sätta neg" för att en budgivare erkänner att hon gjort fel. Antar att ni aldrig gör fel någon gång. Inte konstigt att folk låter bli att stå upp för sina misstag, man får ju bara f-n i alla fall.

Svar på tråden Pucko till Tradera-budare!!