Meya
Vad tycker ni om Meya?
Vad tycker ni om Meya?
Det finns 126 kvinnor som har förnamnet Meya. Av dessa har 113 namnet Meya som tilltalsnamn/förstanamn.
Jodå, fint. Fast jag föredrar stavningen Meja.
Det finns 974 kvinnor som har förnamnet Meja. Av dessa har 898 namnet Meja som tilltalsnamn/förstanamn.
ok tack för svaret!
Fast alltså, nu frågade du ju vad man tyckte, men min grundläggande inställning är: Om ni gillar ett namn, ta det!
Jag tycker Meya är fint, och nästan finare med y än j. Blir liksom mer ett namn då, istället för ett verb, "meja ner" något/någon.
Min dotter heter MEJA och jag gillar den stavningen bäst! Gillar inte när man ska konstla till det och byta ut s mot z och lägga till ett h överallt! Typ. :D
ja jo klart att jag döper till vad h´jag känner för utan att bry mig om vad andra tycker,så roligt att kolla bara vad andra tycker.
Jag gillar namnet men ej stavningen. Meja är mycket finare.
Meja är finare, tycker jag. :) hursom är det ett väldigt fint namn.
min sons kusin heter meya och är super söt och passar verkligen i namnet men hon är mörkhårig och jättelångt hår så för mig ska en meya se ut så..
Tycker det är fint. Har själv funderat på namnet till nr 3 =)
Tycker bättre om stavningen Meja.
Min dotter heter Meja, med j
OM bebisen i magen är en tjej ska hon heta Meja/Meya eller tom Meia. Jag älskar det namnet! Elvira i andranamn blir det nog.