• kollibrin

Meya

Vad tycker ni om Meya?

• Svar på tråden Meya
  • Michisen

Det finns 126 kvinnor som har förnamnet Meya. Av dessa har 113 namnet Meya som tilltalsnamn/förstanamn.

Jodå, fint. Fast jag föredrar stavningen Meja.
    Det finns 974 kvinnor som har förnamnet Meja. Av dessa har 898 namnet Meja som tilltalsnamn/förstanamn.

• Michisen

Fast alltså, nu frågade du ju vad man tyckte, men min grundläggande inställning är: Om ni gillar ett namn, ta det!

• Veladis

Jag tycker Meya är fint, och nästan finare med y än j. Blir liksom mer ett namn då, istället för ett verb, "meja ner" något/någon.

• Joma

Min dotter heter MEJA och jag gillar den stavningen bäst! Gillar inte när man ska konstla till det och byta ut s mot z och lägga till ett h överallt! Typ. :D

• kollibrin

ja jo klart att jag döper till vad h´jag känner för utan att bry mig om vad andra tycker,så roligt att kolla bara vad andra tycker.

• Veladis
    Joma skrev 2009-02-01 11:23:16 följande:
    Min dotter heter MEJA och jag gillar den stavningen bäst! Gillar inte när man ska konstla till det och byta ut s mot z och lägga till ett h överallt! Typ. :D
    fast ibland tycker jag att det "lyfter" ett namn att gå ifrån orginalstavning. Inte för att konstla till det, utan för att lyfta det, som sagt. Min egen dotter heter Vilya, och det är iofs ingen avart på Vilja utan ett namn från Safgan om Ringen som stavas just så, Vilya. Men samtidigt så skiljer sig då detta namn lite från verbet vilja och substantivet vilja. Det tycker jag är ett plus. Men det är jag det.
  • LéonsMaM

min sons kusin heter meya och är super söt och passar verkligen i namnet men hon är mörkhårig och jättelångt hår så för mig ska en meya se ut så..

• Pernilla3

Tycker det är fint. Har själv funderat på namnet till nr 3 =)

• klotta

OM bebisen i magen är en tjej ska hon heta Meja/Meya eller tom Meia. Jag älskar det namnet! Elvira i andranamn blir det nog.

Svar på tråden Meya