• Anonym (undrar)

Lär barnet till pappans sambo??

Jag har ev om barnen. De har umgänge med pappan varannan helg. Nu om en månad kommer pappan inte vara hemma under umgängeshelgen, kan han iaf kräva att barnen kommer dit och är med hans sambo???

Vill inte ha några påhopp om att det är hans umgängeshelg mm utan bara svar av de som vet.

• Svar på tråden Lär barnet till pappans sambo??
  • Anonym

Jag vet inte, men undrar också!

• Anonym

Nej det låter konstigt.. det är ju endå pappan barnen ska umgås med, inte bonusen :S

• Isnogood

Kan ju inte svara helt säkert...men när det är en umgängeshelg för barnen o pappan, o han inte är hemma för att HA UMGÄNGE...då borde väl barnen vara kvar hos dig dom helgeerna tycker jag...
    För om han inte är hemma, då får dom ju inte träffa honom o då blir det ju inget umgänge pappa o barn emellan...
    Kolla med familjeenheten på soc, dom brukar kunna hjälpa till o ge tips o råd i sådana situationer...
    Lycka till

• Anonym (undrar)

ja men nu kräver pappan att barnen ska dit ändå för han säger att det är hans helg..helt sjukt då barnen inte får träffa honom ändå.

• Anonym (undrar)

ja jag ska ringa famrätten på måndag

• Anonym (insatt)

Det är hans helg och kan han inte själv ta hand om barnen hela eller delar av helgen är det hans sak att ordna barnvakt. Helgen är hans ansvar, precis som alla hans andra umgängeshelger! Tänk om du skulle ha arbetat?

• Anonym

Men har du ensam vårdnad? Eller vad betyder ev?

• Leica

Anonym (insatt) skrev 2009-02-01 11:45:21 följande:

Det är hans helg och kan han inte själv ta hand om barnen hela eller delar av helgen är det hans sak att ordna barnvakt. Helgen är hans ansvar, precis som alla hans andra umgängeshelger! Tänk om du skulle ha arbetat?
    Fast är det inte skillnad där om man har ensam eller gemensam vårdnad? Och skillnad på om det gäller "vv-boende" eller "umgänge"?
  • Anonym (undrar)

Anonym (insatt) skrev 2009-02-01 11:45:21 följande:

Vad menar du med "Tänk om du skulle ha jobbat?
    Han skall inte arbeta utan han ska på minisemester med sina kompisar. Han kommer inte att träffa barnen överhuvudtaget.
  • Anonym (undrar)

Anonym skrev 2009-02-01 11:47:04 följande:

Men har du ensam vårdnad? Eller vad betyder ev?
    Ja jag har Ensam Vårdnad
Svar på tråden Lär barnet till pappans sambo??