• Ulle75

Tråd för STOR övervikt

Hejsan.
    Hoppas det är okej att hoppa in här till er. Jag har dryga 35kg att gå ner. Började förra veckan med xenical och det funkar bra för mig. Har gått ner 2,1kg och har inga problem med magen om jag äter fettsnål mat. Då mitt stora problem har varit att jag vet hur jag skall äta och gör det ofta men så faller jag för nån frestelse och fortsätter äta dåligt för det är ju redan förstört. osv.
    Jag tränar, både på gym och i simhallen.
    Vi har en minskamåttet grupp på jobbet via företagshälsa vilket är toppen bra.

Så nu med lite stöd från er så kommer jag att lyckas!!

Ulle

• Ulle75
    Svar på #935
    När jag blir glass sugen brukar jag mixa, 1 banan, frysta hallon och mjölk eller lättyoggi. Blir väldigt gott och nyttigt.
  • Ulle75
    Linaz skrev 2009-03-02 14:37:04 följande:
    Hej alla gladaFår man hänga på här?
    Hej. Jag är oxå ny här. Kul med flera. Vilken "metod" använder du?
    Har du klarat att gå ner tidigar kommer du lyckas nu med.
    Lycka till
    Ulle
  • Ulle75
    Linnea1986 skrev 2009-03-02 17:22:36 följande:
    Har bestämt mig för att sluta med CK, klarade inte mer än 1½dag, men började även må jätte illa och sambon e sugen på att köra CK då han behöver gå ner i vikt. Kommer köpa hem kyckling som jag kan laga åt mig och sallad så man inte äter så tokigt ändå. Hänger gärna kvar här om man får det ändå.
    Jag fixar inte ren kur, kombinerat funkar bättre. Just nu byter jag dock bara i bland ut måltider. Vist är det skönt att gå ner snabbt, men både för huden och huvet är det ju bättre om det tar lite tid.
    Lycka till
    Ulle
  • Ulle75
    Svar på #968
    Oj 44kg, det är ju super mycke. Hur lång tid tog det??

Jag har fått xenical utskrivet och äter en fettsnål kost. Använder mig av viktväktar recept och recept från tidningen måbra. Tänker även på maten GI och undviker snabbakolhydrater. Vi har på jobbet en minska måttet grupp som träffas 2 ggr i månaden under våren sen en gång i sommar och 2ggr i höst. Det är vi företagshälsan.
  • Ulle75

Nightangel: Har du inte tänkt att använda dom själv finns ju alltid tradera.

Väntar i Kina kön: Välkommen hit. Även om man med sunt förnuft försår att risken är liten är väll klart att man kan känna en rädsla. Hur är det finns det psykologer att prata med när man väntar på en sån op?

OllasUlrika: Välkommen hit. Tycker det låter som en bra plan. Det är ju trots allt det som har bäst effekt om man vill gå ner i vikt på lång sikt. Själv anväder jag xenical och jag behöver det stödet för att inte falla för frestelsen och framför allt att fortsätta på rätt spår.

• Ulle75

I morgon skall vi ha möte hela dagen och sedan äta en räkbuffé och ha whiskey provning. Mass snacks och godis. Känns verkligen som en utmaning. Har inte ätit godis sedan nyår och vill verkligen hålla mitt nyårslöfte, sen äter jag ju xenical så att käka chips, feta ost osv går ju bort. Men så vet man hur det är när allt står framdukat, tur att det är räkor dom kan man ju äta med gott samvete.

• Ulle75

Låter som väldigt otrevliga biverkningar ni fått. Har ju inte haft dom så länge, men om jag bara äter fettsnålt funkar magen fin fint än så länge.

Prommis: Välkommen hit. Det är väll det bästa sättet men kanske svårast oxå för det tar lång tid.

• Ulle75
    minasöner skrev 2009-03-05 13:55:51 följande:
    efter 3 dagar med LCHF så visade vågen -1,6 kg imorse Känns otroligt bra.
    Grattis!! Härligt när man får en sån bra start!!
  • Ulle75

Maddisen80: Oj va jobbigt!! Låter ju helt galet att dom skickar hem dig. Krya på dig.

Svar på tråden Tråd för STOR övervikt