Inlägg från: Lithe |Visa alla inlägg
  • Lithe

Vikt på katt?

Hur mycket väger en vanlig "bondkatt" eller en normalstor huskatt?
    Vi ska titta på en sibirisk katt imorgon och undrar lite över skillnaden i vikt.

• Svar på tråden Vikt på katt?
  • Lithe

Ja, han vi ska titta på imorgon vger 8,5 kilo. Vet du hur länge de lever?

• Lithe

ajkw skrev 2009-02-01 21:47:35 följande:

De brukar väga ca 4 kg men sen beror det på om den är kastrerad/steriliserad eller om den är en inne/ute katt! Har även fått funderingar på en sibirisk kisse!! Läste på nåns blogg om att deras 3 månaders kisseunge vägde 4 kg :O Haha!!
    Oj! 4 kilo på en 3 månaders unge?
  • Lithe

ajkw skrev 2009-02-01 21:50:25 följande:

Det är typ som hunden min väger o han är 4 år :PMen de sibiriska väger väl allt mellan 8-12 som normalt va?!
    Ja, något sådant. Jag har läst allt mellan 6-10 kilo, men det är nog individuellt och hur mycket mat man ger dem ;)
  • Lithe

Ja, vi får se hur frälsta vi blir i kisse-missen imorgon.... kostar ju en hel del också.

• Lithe

ajkw skrev 2009-02-01 21:57:52 följande:

Lithe skrev 2009-02-01 21:56:49 följande:
    Hur gammal e missen ni ska kolla på?! Har inte sett några direkta priser på rasen, vet du vad de ligger på?!
    Han är hela 5 år gammal, men vi vill inte ha en unge. Hon beghär 6500:- men jag tycker att det är lite väl kasnke. En unge kan ligga på mellan 7-8000:-.
  • Lithe

Vi vill verkligen veta att det är en stor katt, det vet man ju inte riktigt när de är ungar, därför vill vi ha en vuxen. Vi hade väl iofs tänkt oss ett par år, men vi får se.

• Lithe

Nu är han hemma hos oss!! Vår sötaste sibiriska hankatt på 8,75 kilo! Inget fett, fin ex-utställningskatt!

Svar på tråden Vikt på katt?