• HKK

Fikatråd Sundsvall 2

Eländigt med förkyld bebis! Mija är lite snorig, men inte påverkad i övrigt.
    Jag fikar gärna! När o var? Nu är det en otålig pys i mitt knä...

• HKK

Stackars alla med sjuka barn!
    Här har vi det bra, Mirja har precis vaknat efter förmiddagspromenaden. Jag köpte en ny barnmatsburk med kött i, så nu är hennes dagar som vegetarian över !
    Jag skulle också gärna fika på tors. Kul att se vilka ni är!

• HKK

Som det skrivs! Kul!

Mirja ammar bara mycket sporadiskt nu. Trist, men samtidigt har nattsömnen blivit MYCKET bättre. Hon sover 20-8, vaknar för mat 1-2 gånger och behöver få nappen istoppad några gånger till. För ca en månad sedan var Daniel borta en helg, då sov jag nästan inte alls, hon snuttade typ hela natten och jag blev ett vrak. Efter det sa han ifrån, hon fick mer ersättning och jag mår mycket bättre.

Frukost på sängen vore något! Men eftersom Daniel går upp 6 vardagsmornar känns det mer motiverat att han ska få sova lite extra på helgerna.

På lördag ska lilla Skruttan döpas, så nu har jag bakat en massa kakor. Kakdeg är farligt gott !

• HKK

Missade fika- trodde inte det var bestämt något... får försöka komma nästa gång, det vore kul!

Mirja har varit ENORMT kinkig idag. Det känns som att antingen funkar dagsömnen eller nattsömnen, aldrig båda samtidigt... Några tips? Lilla fröken sover bara när man är ute o går med henne i vagnen, vaknar alltid när vi går in genom ytterdörren...

Coolt med tand!

• HKK

Låter mysigt med bebis som sover i knät! Och förmodligen lite frustrerande om man vill göra något !
    Vår lilla Skrutta sover helst själv, vilket är jätteskönt 99% av tiden, men ibland vill jag ha en varm klump på magen...

• HKK

Grattis Frida !
    Vi kör mild havregröt på kvällarna, vågar inte ta banangröt då den kan vara lite stoppande, och Mirja är trög som det är...

Söta hjärtat vaknade vid 6 imorse, lyckades få henne att slumra en timme, tänkte sen ge henne lite mat och gosa i sängen. Men nej, hon far runt som en skottspole, helt ointresserad av mys. Nu har hon däckat i vagnen- själv. Lustigt att bebisar är så olika!

• HKK

Varför snöar det så mycket? Det här börjar ju bli absurt!!

Jag skulle också VERKLIGEN behöva fixa håret, men är lite för lat, det blir liksom inte av...

Ni verkar så duktiga med barnmatsgörande! Mirja har fått lite egenproducerad, men mest burkmat. Vi är lata .

Igår döptes Mirja ! Det var jättemysigt! Familjer, lite vänner och mycket fika. Och dessutom Mirjas typ gladaste dag någonsin, hon skrattade så hjärtat höll på att smälta!

Appropå fika så finns det en massa kvar i frysen: varför inte komma hit på torsdag och äta upp det? Jag börjar bli nyfiken på er !

• HKK

Ny idé inom ämnet barnmatstillverkning: häll purén i muffinsform och frys in! Vi har precis tillverkat blomkål och fiskpuré. Dock är de ganska varma, och "flöt ut" lite i formen, så vi la det i vår muffinsplåt. Återstår att se om de blir uppskattade... Mirja äter ungefär 1dl mat åt gången, kanske kan ta en av varje...

• HKK

Kul Frida !

Dåligt idag: Mirja har katrinplommonpuré inuti näsan ! Fast inte så dåligt, lite kul också...
    Bra idag: mina föräldrar är på besök, så jag o Daniel åkte själva till Birsta en sväng! Skönt att gå runt utan att oroa sig för att bebis ska börja skrika... Sen har Mirja varit väldigt mysig- härligt!

• HKK

Angående dop: var tvungen att fråga pappa, som varit präst i 40år och döpt runt 800 barn (snabbt överslag). Vanligaste åldern är runt halvåret, men 1-12mån är inom "normalintervallet". Och en del är äldre. Pappa har faktiskt aldrig döpt någon yngre, händer ju ibland med sjuka barn.
    Han har aldrig haft några problem att bära barnen (själv kan man ju kånka runt på sin unge i evigheter!) förutom de månader han hade ryggskott. Då fick föräldrarna hålla barnet under hela akten, vilket gick alldeles utmärkt.
    Hm, inte meningen att låta som en reklamkampanj för kyrkan, man måste ju känna själv vad som känns rätt. Men jag tyckte det var mysigt att samla släkt och vänner för en Mirja-fest. Hade jag varit helt anti kyrkan skulle vi nog haft en namngivningsceremoni av något slag.

Vi ska på föräldragrupp tors fm, så jag hinner inte till bio och vill faktiskt heldre fika. O ni får som sagt gärna komma hit. Finns det någon maillista eller ngt? Tänkte om ni ville veta var jag bor !

Svar på tråden Fikatråd Sundsvall 2