Inlägg från: Höstlängtan |Visa alla inlägg
  • Höstlängtan

Fikatråd Sundsvall 2

Hej tjejer. Bra att du gjort en ny tråd Jennie!

Idag hade jag planerat att jobba på kondition och styrka på gympan men får hålla mig hemma och öva armstyrka med bärande av barn istället. Maja har blivit förkyld. Snorig och hostig och lätt febril Min lilla skrutt! Men hon är skapligt pigg i alla fall. Även om det är mer gnäll än vanligt och så sov hon så dåligt. Ska ta en promenad till apoteket och köpa näsdroppar. Frisk luft är bra även om man är snorig....

• Höstlängtan

Ringde till BVC idag för at frågo om skakningarna maja hade i fredags. De tyckte inte jag skulle oroa mig och att det antagligen inte var nån fara alls. Skönt att höra, har en förmåga att måla upp skräcksenarion när det gäller maja trots att jag inte pjoskar annars. Nu ska jag passa på att äta mellis medan min lillgnällis är både utsövd och mätt.

• Höstlängtan

HKK vi brukar fika på torsdagar kl 13.00. Brukar turas om att hålla i det. Lättare att vara hemma hos någon än att trängas på nått fik på stan. Speciellt nu på vintern....

• Höstlängtan

Majas näsa rinner och rinner nu när hon fått droppar men det är ju bättre än att hon är helt täppt. Hoppas hon kan sova bättre inatt nu när det är införskaffat. Men hon skulle nog behöva nått hostdämpande också för att få en lugn natt.

Soppa är gott Jennie. Det åt jag till lunch. Ikväll blir det choritzogryta med vitkål och kikärtor. Hoppas det blir gott. Nytt recept från ica.

• Höstlängtan

Nu är jag också snorig. Maja snorar på hon med men hon sov lite bättre i natt när hon kunde andas i alla fall.

Om vi är friska nog kommer vi på fikat men troligtvis så har vi inte blivit det. Tråkigt.

Va underbart skönt med tvättmaskin Zandra!!

• Höstlängtan

Det är hopplöst med förkylningar. De går bara runt runt. Maja hostar också så där rossligt. Men jag tror att hostan mest beror på att hon sätter slem, snor i halsen. De kan ju inte fräsa stackarna. Maja är i alla fall feberfri idag.

• Höstlängtan

Hmm...har tråkigt. Ingensom skriver heller. Maja verkar lite mindre förkyld idag. Skönt att det inte verkar långvarigt.

Imorgon är det vägning, läkarkoll och vaccination (om maja är frisk nog). Hoppas vikten bättrat på sig. Lite nervös....

• Höstlängtan

Här blev det hemgjord pizza med skinka och oliver. Inte alls dummt.

• Höstlängtan

Gråstarr? är det nått obligatoriskt eller har ni nån misstanke?

• Höstlängtan

Idag är det som sagt BVC på listan.Annars ska vi bara försöka bli friska.

Inatt har Maja inte snuttat så mycket. Däremot har hon legat och bökat och vridit på sig så jag har varit vaken ändå. Men kabske är det ett täcken på att hon är på väg att sluta äta på nätterna? Man kan ju alltid önska.

Svar på tråden Fikatråd Sundsvall 2