• Maja F

Fikatråd Sundsvall 2

Mäh?! Be dem flytta gympan då!

Vet inte vilken film d blir men den e iaf kl 13. Om jag kommer ihåg ska jag fråga en kompis som jobbar där. Filmerna e som tur e barntillåtna. De har 2 föreställningar i feb (12 å 25), 2 i mars (12 å 26) samt 23 april å 7 maj.

Tar gärna någon träff på Norra! Tycker d e så mysigt där! Småttingarna kan ju leka i parken medan vi fikar.

Middag blev tjälknöl med potatis å massor av sås. Innan var d marängsviss, tårta å kakor. Mmm. Cs kusin fyllde 2. Syns förhoppningsvis i morg.

• Maja F

Jag kan inte komma på fikat denna torsdag. Vi har föräldragrupp. Men nästa torsdag kommer vi!

Fy vad jobbigt med förkylning Karin! Skönt att få höra att skakningen inte var ngt att oroa sig för. Vet vad du menar. Kan oroa mig för saker som jag inte ens reflekterade över tidigare. Tycker till exempel att d e farligt att köra bil (men bara om Cornelia e med, annars tänker jag inte på risken).

Skönt att ni mår bättre nu, Sara! Hoppas du inte får en "andra omgång" efter Jörgen nu då.

Konstigt när varken Frida lr Evelina skrivit idag.. :-P

Kunde inte gå på gympan idag. Var gympan likadan som sist, Jennie? Håller verkl med: Vill träna mer!! Jag insåg idag att d kommer dröja väldigt länge innan jag kan träna som jag vill. Såvida jag man inte vill träna sena kvällar, men d vill jag inte.

• Maja F

D e bra att du ger oss andra läsning!

Du verkar ha fullt upp nu för tiden Linnea! Känner du att du kommit igång riktigt på jobbet?

Här blev d varma mackor! Inte riktig middag, men gott!

Vaggskivan jag köpte var skit. På Åhléns å bokhandeln hade d inga, men Frida hittade ju en guldgruva.

• Maja F

Önskar jag kunde fika, men har ss föräldragrupp. Vi ska ha babymassage å prata kost (min lr Cornelias återstår att se.. ). Ska passa på att väga å mäta oxå. Tänka att sådant kan vara så spännande.

Bra med tips på musik. Ska kolla upp "Mamma Mu".

Kan konstatera att våra bebisar sover väldigt olika. Cornelia sover första svängen 7 timmar (+-), sedan äter hon två gånger till (med kortare intervall) och kliver upp ca 8. Skönt.

Skönt att ni e på bättringsvägen både Sara å Karin! Hopplöst med dessa vinterförkylningar som går runt. Tacka vet jag den underbara sommaren! I sommar åker vi väl å badar tillsammans?!

Hade du "nattassistans" i Sthlm, Frida?

C verkar ha blivit jättemammig! Hoppas d e en tillfällig period. Vill inte att hon ska bli d, men förutsättningarna grundar ju lite för d.. Ngn fler som redan e mammig?

• Maja F

Finns d ngn bra amningsplats inne på själva IKEA oxå lr e d bara på "Birsta City"?

Sara: Cornelia höll på för fullt och vände sig i 2 dagar, men sedan dess har hon inte gjort d (trots att mamma försöker lura henne att göra d). Har gjort likadant med andra grejor. Precis som att hon övar sig på ngt tills hon kan det, sedan behöver hon ju inte slösa tid på att göra samma sak när hon redan kan d. Är nog samma med Wilmer. Han har kommit på ngt roligare att pyssla med. Oj har han fått en tand?! Vad ql (lr ja... både och då ). D går så fort! Snart springer han oxå!

HKK:
    Ungefär som med Cornelia då. Hon sover en halvtimme på fm i sängen, men sedan vill hon inte sova ngt mer. Har kört med samma sak: dagliga prommisar på em så hon får sova (eftersom hon bevisligen behöver d). Jag har nu kommit på att om jag tar bort "ligginsatsen" (lr vad d nu heter) ur vagnen så jag kan sätta upp ryggstödet lite, drar ned sufletten så långt d går å sätter över själva fotöverdraget (jag saknar barnvagnstermer! ) så kan hon sova i den inomhus oxå... Om jag gungar vagnen då. Skönt om mamma e trötter å inte orkar ta en prommis. Alla knep e bra..

Tror vi alla köpt sådana IKEA-tvättlappar. Vet att jag hade med mig men ingen aning om den blev kvar lr följde med hem. Ska hur som helst inhandla fler. D e så bra!

Fy vad härligt d låter Zandra! Inte heller avis.. :-P

Var ju på Föräldragrupp idag. Trevligt! Vi var bara 4 bebisar. En av tjejera går babysång med dig, Frida. Min bil var stendöd när jag skulle åka (funkade att ladda batteriet för några dagar sedan. Skönt att slippa köpa ett nytt batteri, tänkte jag. Jo jo..) Fort in igen. Byta från babyskydd till barnvagn. Fort ut igen. Skynda, skynda. Blev bara 20 minuter sen. I morgon ska d bli batterishopping.

Cornelia vägde 7020 och var 54 lång.

• Maja F

Ha ha! Klart hon e 64 cm lång!

Köpte 2 paket tvättlappar till idag. Cornelia var på IKEA för första gången idag. Hon var så duktig! Allt var så spännande så hon hade knappt tid att äta. Nu e vi på besök hos mormor å morfar å kusin.

I natt var d vår tur. Mat kl 00, 02, 04, 06 å slutligen 08. Tur att d inte e ofta! Trött mamma..

Gröten verkar ha varit en höjdare, Frida! skönt med en helnatt. Hoppas d fortsätter så! Duktig du e som lagat mat (annars har man ju resten av livet på sig att göra sådant, men inte att njuta med en liten bebis ). Dra en påse över isbitsgrejen medan du fryser in maten, sedan e d ju ss bara att hälla över bitarna.

"På spåret"?! D e ju "Let´s dance"!!

• Maja F

Här har vi så gott som snöat in. Har varit/är på besök hos mina föräldrar. Vågar inte försöka ta oss hem i detta väder. Snöar fortfarande å i denna del av landet fungerar, som vi ju redan vet, inte rikigt snöröjningen. Så tyvärr blir ingen gympa för oss i morgon.

Hur gick d för er att köra hem då Evelina?

Är oxå i stort behov av ett frisörbesök!

• Maja F

Jag tar hellre nästa bio. "I taket lyser stjärnorna" skulle jag tro är väldigt bra, men har både arbetat med boken tillsammans med eleverna samt sett den som teater. Jag känner att d e bra att gå oxå så d inte tar bort den igen..

Ngn som tror sig vara intresserad av bio nästa gång (tror d var den 25:e)?

• Maja F

Var d då du fyllde å Zandra, lr var d denna gång?

• Maja F

Har tyvärr inte heller ngn resesäng.

Svar på tråden Fikatråd Sundsvall 2