Inlägg från: Svartöga |Visa alla inlägg
  • Svartöga

Fikatråd Sundsvall 2

Oj vad ni skriver allihop! Själv hinner jag nästan aldrig med FL längre, det är full rulle.

Förutom nu, för BÅDA barnen sover *lyx* Har upptäckt att Elsa sover hur bra som helst ute på balkongen (i barnvagnsinsatsen såklart!). Där har hon sovit 2,5 timme nu! Inne sover hon max 30 minuter.

Att hon sover så bra ute har gjort att jag kan spendera tid med Saga, luncha med henne och lägga henne för att sova lunch helt utan stress, så det inte har varit förut. Då var Elsa vaken massor, helst i famnen hela tiden... och sover inte Elsa, somnar inte Saga och då blir hon en mkt tjurig tvååring att ta hand om framåt eftermiddagen.

Så nu ska jag fika lite och ta det lugnt innan alla vaknar!

• Svartöga

Kul att kunna vara med på fikat idag Hoppas att jag kan vara med nästa vecka också... Sedan tänkte jag "boka" någon torsdag hos mig också så att jag får bjuda på något gott.

Hoppas förkylningarna ger med sig snart för alla sjuklingar, det ät verkligen TRÅKIGT att vara sjuk. Vi har klarat oss relativt bra, Saga har precis blivit bra från sin förkylning och som alltid då hon blir sjuk får hon falsk krupp. Men denna gången hade vi bättre medicin + att hon fått sova med öppet fönster. Då gick hostan över mycket snabbare, skönt!

Här hemma har Elsa somnat själv i spjälsängen några gånger nu. Visst blir det smågnäll en stund, men hon somnar efter ett tag! Hon har ju helst velat ligga på magen eller i armhålan hittills...

• Svartöga

Karin: Härligt att du fick sova!!! Jippi!
    Linnea: Jobbigt med sjukling... hoppas det blir bättre snart med honom!
    Maja: Mysigt att Cornelia upptäckt din ansikte! Allt nytt som händer är så stort! Och så ska det vara

Elsa sov så bra mellan 20-00 igår, sedan ville hon äta 2, 4 (var klarvaken och pigg och ville inte alls sova efter det) Somnade iallafall om efter ett tag till halv 6 och sedan vaknade hon för dagen kvart i 7. Jag skulle så hemskt gärna vilja att hon sov de där fyra hela timmarna på natten istället, men vad gör man?

Nu sover hon ute på balkongen i barnvagnsinsatsen sedan kl 8....

Som tur är har Saga sovit HELA natten och vaknade inte förrän halv 8 = rekord!

• Svartöga

Vad kul att laga mat till småttingarna! Jag har precis börjat ge Elsa smakis av banangröt. Hon vet inte riktigt hur hon ska göra och det mesta åker väl ut men hon verkar iallafall inte vantrivas med sked i munnen!

Jag vill gärna att hon ska börja gilla gröten och gärna äta mycket av den på kvällen så att hon sover lite längre pass på natten... Som det är nu vaknar hon typ 00:30, 02:30, 04:30, 06:30.... Blir helt avundsjuk på mig själv när jag läser i gamla anteckningar att Saga sov 5-6 timmar i taget på nätterna och HELA nätterna när hon börjat med kvällsgröt... Håller tummarna för att det blir längre sovpass för Elsa framöver...

Här hemma är vi förkylda allihop. SÅ TRÅKIGT. Saga har öroninflammation dessutom, men som tur är har hon ätit medicin några dagar och är pigg igen.

Karin: Det är ingen babysång imorgon! Kanske en promenad istället??

• Svartöga

Hej alla...

Frida: Stackars ARVID att få örononflammation!!!
    Saga har också det... Andra penicillinkuren för henne inleddes igår då öroninflammationen fortfarnade satt kvar i ena örat efter en vecka på Kåvepenin... Så nu blev det Amimox istället. Hoppas det hjälper bättre...

KarinB: Kul att det kändes kul med jobbet! Och det är tyvärr så att pappor ofta får höra undran om var mamman är. Jag fattar inte; föräldraledigheten finns till för BÅDA!

Karin: Härligt med Majas sömn, det måste kännas helt konstigt att sova flera timmar i sträck
    Elsa fortsätter sitt konstiga mönster. Kan sova flera timmar på dagen men vaknar varannan timme på natten för mat. Suck. Kan man rucka på detta mönster tror ni utan att få en nattvaken bebis?

Jag hoppas på fint väder på torsdag för då kan jag ju ta med mig både Elsa och Saga till Norra Berget. Vore kul att vara med på fikaträff mer än en gång varannan månad...
    Om vädret är dåligt får ni gärna komma ut till Matfors iofs? Vad tror ni om det?

• Svartöga

Har precis varit ut på en promenad med tjejerna i dubbelvagnen. Vilken lycka att ha den! Båda sover så bra ute och det gjorde gott för mig också att få lite sol.

Evelina: Magsjuka/matförgiftning är verkligen bland det värsta som finns... fy vad jobbigt!

Frida: Skönt att det blivit lite bättre för Arvid. Saga är pigg och glad och vill äta mat igen - det har hon inte velat på många dagar, så hurra för det!

• Svartöga

Hej,

är inne en snabbis bara och måste meddela att det INTE kan bli fika hos mig imorgon. Inatt fick Robert magsjuka så det är bara att invänta detsamma för mig... och småttingarna... Är så trött på sjukdomar nu; förkylningar, RS-virus, öroninflammation x 2 och så nu magsjuka. Vill bara grina egentligen.

Svar på tråden Fikatråd Sundsvall 2