Inlägg från: phridan |Visa alla inlägg
  • phridan

Fikatråd Sundsvall 2

Hua, verkar so om de flesta av oss har barn med sömnproblem för tillfälleet!!!

Arrvid har haft en jättetung vecka, men nu (peppar peppar)  så verkar det som om det har vänt !!!

2 nätter i rad har han sovit jättebra !!!
    Ingen bilåkning

Och nu vill han äta mat igen :)

Han är lite svullen på tandköttet, tand på g ????

• phridan

Hej på er vänner!

Känner att jag skriver mer sällan nu för tiden. vet ej varför. har bara blivit så.. för jag är inne på tråden lika ofta som vanligt, läser och tänker att jag ska skriva.. men det blir inte av.. Men nu så :)

Linnea: Jag vet precis vad du pratar om, det härmed att texten försvinner!!!
    SJUKT Irriterande!!!

Jag o Arvid har ju varit sjuka, sen blivit friska.. men nu på em. så känns det som om jag håller på att bli sjuk igen !?!?!? Eller så är det bara slutspurten av förkylningen som segat sig fast  (?)
    Får små hostataccer, torrhosta, sjukt irriterande.. och det väcker lilleArvid..

Idag har jag haft massa bebisar o mammor här hemma.
    Bla. Helene o Elton!!
    Bara folk som bor här ute o närheten, skoj att träffa folk igen.

Arvid vart övertrött idag, så idag blev jag ett miljösvin
    Behövde rensa skallen, så jag körde o körede.. Wips så hade det gått över 1 timme.
    men men.... Arvid sov ju iaf :)

nu ska jag kolla på TVn.

Får se om hostan försvinner eller inte... hör av mig imorgon ang. fikat ! :)

• phridan

Hej hej!

Arvid har sovit bra inatt.. somnade vid 19 (med hjälp av biltur)
    Sov snällt till 07.15 imorse !! (bärsta sovmorgon )
    Åt dock några gånger...

Vi kommer inte på fikat idag, jag hostar fortf. sjukt irriterande .. Arvid vaknar ju nästan varje gång jag får en hostattack på nätterna... men men.. snart är det väl över :)

• phridan
    J o S skrev 2009-03-12 20:55:32 följande:
    Jag blev alldeles tossig idag när jag inså att det klarnade upp ute, abstinens! Skyndade att göra mig klar så jag hann med 30 min prom i SOLEN innan gympan. Fantastiskt! Jag behöver sol för att ladda mina batterier! Sen var det gympa, helt okej. Fler bäbisar (o mammor) där idag = mer gnäll o liv. Åsså kvällen då... 19:42 la vi honom i sängen, 19:50 var det tyst, bara 8 min protest!    
    Vad underbart att ni lyckats styra upp Milos sömn!!
    Grattis till er !!!

Arvid har sina egna rutiner han.. vet inte om jag bör försöka ändra ?!?!

Så här ser en "vanlig kväll" ut...
    19.30 Somnar med hjälp av amning
    21.30 Vaknar och vill ha mat (äter ca 5 minuter)
    00.00 Vaknar och vill ha mat (äter ca 5 minuter)
    03.00 Vaknar och vill ha mat (äter ca 5 minuter)
    06.30 Vaknar och vill vara vaken
    07.30 Äter gröt
    08.00 Somnar och sover ca 1,5 timme...

Hur skulle ni ha gjort i Arvids fall??
    Ska jag acceptera att han vill äta var 3:e timme på natten?
    (tar upp honom ur sängen, ger mat, han somnar, lyfter tillbaka honom, och han somnar direkt i sin säng)

Hmm.. har knappt tänkt tanken att det kanske går att arbeta bort

Vad tycker ni?
  • phridan
    J o S skrev 2009-03-12 21:50:12 följande:
    Frida: Det var ju precis sådär Milo var! Jag gjorde exakt som dig. Å sen blev det bara mer o mer ofta... Han åt ju max 5 min, o jag plockade ju alltid upp honom när jag hörde typ minsta lilla att han var på väg att vakna eftersom jag visste att han somnar om ifall jag ammar, o när det är mitt i natten gör man ju allt för att somna om asap. Första grejen tyckte ju vi var att få honom att somna utan bröst. Somnar dom inte själv vaknar dom oftare o kan heller inte somna om själv. Somnar dom med bröstet, vill dom att bröstet ska va där. Om du vill minska nattätandet så är steg ett att få honom att soman själv. Han BEHÖVER (mest troligt iaf) INTE äta var tredje timme på natten. Isf skulle han ju ÄTA riktigt, inte 5 min. Däremot så behöver han ju ditt bröst för att somna om nu. Å så vill jag inte ha det. Men man gör som man vill, det som passar en själv!
    mmm...
    Grejen med lille Arvid är ju att han oftast på dagtid också bara äter ca 5-10 minuter!!
    Så kanske hinner han bli mätt och även då  är hungrig på natten?
    Han får även gröt på kvällarna, vid ca 18.00...
    har provat att ge senare, men då somnar han absolut inte..

Jag vill så klart inte att han ska behöva mig (mitt bröst) för att kunna somna...
    Usch, känner att jag måste vara piggare för att "orka" få till det här!
    GIV MIG DIN STYRKA JENNIE!!

Arvid hinner oftast bli övertrött innan jag lyckas få honom att sova.. och när han är övertrött så innebär det oftast ca30min-1 timmes bärande innnan han accepterar bröstet som "sömnmedel"...
    Ibland vägrar han även det, och jag bär 1 timme till...
    När han fort. då inte vill äta/sova, så ger jag upp och åker bil
    (då somnar han på 1 minut)

Så länge sambon har det jobb han har så är det tyvärr så att det bara är jag hemma och kan sköta nattningarna (han jobbar till 22.30)

Nu vaknade han ! Ska prova med nappen !!!
  • phridan
    Mrs Mack skrev 2009-03-13 11:33:59 följande:
    1 augusti åker vi på U2 konsert i göteborg!!! Är det bra jag som inte kan logga in automatiskt?? Så irriterande att behöva skriva hela innloggningen varje gång. Jag gör som Frida, går in och läser ofta men orkar inte skriva jämt...
    Jag har autoinlogg...och även gjort en dir.länk till denna tråd. slipper gå via startsida-forum-favoriter.....
  • phridan

Hej hej!

Jag har svärföräldrarna här över helgen, därav få inlägg från min sida

Ja, Vi träffade Milo och mammorna idag på Birsta, Arvid försökte att hejja på Milo, men Milo var lite svårflirad.. haha... Stackars liten blev rädd för Arvid :)

VAd kul att Milo fått smaka god potatis!!!
    Arvid fick Potatis o Spätta idag.. bläääää sa han
    men han åt iaf ½burk...

Ikväll har vi haft party för Sambon som fyller år imorgon... min pappa ¨å hans sambo har varit här å käkat gott ... Imorgon bitti är det paket till sambon... jag vill också ha paket!!

Vi har också ätit Chips.. dock ingen dipp... Men vin och bayles.. gott gott :)

Nu ska jag bara dricka upp sista klunken vin, sen är det soooova !!

Tjoho

• phridan

Hej hej!
    Nu har svärföräldrarna lämnat staden :)
    Alltid trevligt med besök, men ändå alltid skönt när dem åker !!
    Samma sak när man själv är borta.. borta bra, men hemma bäst.

Sara: Hua, tycker verkligen synd om er!!

Karin: Arvid äter oftast rätt mkt när han äter.
    Idag var det spagetti o köttfärssås i burken, då åt han ½stor burk +½dessertburk.

Som mellis har han sista dagarna fått Pure´m yoghurt (färdigburk) dem är på Stor burk, och det säger bara SLURK, så är det slut

På Torsdag kommer vi gärna på fikaträff, för nu är vi 100% friska (bortsett från min natthosta)

Vet ni var jag har bredvid mig här då? (Hur ska ni veta det??)
    Ett glas vin och ostbågar... Lyyyyyx...

Hej hej!

• phridan

God morgon!
    05.10 klev jag upp ur sängen... då hade ARvid snällt legat och lekt i spjälsängen i 30 minuter....
    Jag tycker dock att han ändå var duktig.. somnade 17.10 igår
    Så nästn 12 timmar... (Dock 3st matpauser)

Dricker kaffe och äter chokladhjärtan... rätt ok att ha första passet här alltså..
    CHs pass börjar 06.15, och då är chokladen slut. hahaha...

Linnea: Vad bra att det blev bättre där hemma! Hoppas han är friskus isdag.

hej hej

Svar på tråden Fikatråd Sundsvall 2