J o S skrev 2009-03-12 21:50:12 följande:
Frida: Det var ju precis sådär Milo var! Jag gjorde exakt som dig. Å sen blev det bara mer o mer ofta... Han åt ju max 5 min, o jag plockade ju alltid upp honom när jag hörde typ minsta lilla att han var på väg att vakna eftersom jag visste att han somnar om ifall jag ammar, o när det är mitt i natten gör man ju allt för att somna om asap. Första grejen tyckte ju vi var att få honom att somna utan bröst. Somnar dom inte själv vaknar dom oftare o kan heller inte somna om själv. Somnar dom med bröstet, vill dom att bröstet ska va där. Om du vill minska nattätandet så är steg ett att få honom att soman själv. Han BEHÖVER (mest troligt
iaf) INTE äta var tredje timme på natten. Isf skulle han ju ÄTA riktigt, inte 5 min. Däremot så behöver han ju ditt bröst för att somna om nu. Å så vill jag inte ha det. Men man gör som man vill, det som passar en själv!
mmm...
Grejen med lille Arvid är ju att han oftast på dagtid också bara äter ca 5-10 minuter!!
Så kanske hinner han bli mätt och även då är hungrig på natten?
Han får även gröt på kvällarna, vid ca 18.00...
har provat att ge senare, men då somnar han absolut inte..
Jag vill så klart inte att han ska behöva mig (mitt bröst) för att kunna somna...
Usch, känner att jag måste vara piggare för att "orka" få till det här!
GIV MIG DIN STYRKA JENNIE!!
Arvid hinner oftast bli övertrött innan jag lyckas få honom att sova.. och när han är övertrött så innebär det oftast ca30min-1 timmes bärande innnan han accepterar bröstet som "sömnmedel"...
Ibland vägrar han även det, och jag bär 1 timme till...
När han fort. då inte vill äta/sova, så ger jag upp och åker bil
(då somnar han på 1 minut)
Så länge sambon har det jobb han har så är det tyvärr så att det bara är jag hemma och kan sköta nattningarna (han jobbar till 22.30)
Nu vaknade han ! Ska prova med nappen !!!