• skogsbäret

Hur får jag bort silverfiskarna på toan

Vi har precis hyrt en ny lägenhet och de tidigare hyresgästerna var kanske inte så duktiga på att städa.
    För på toaletten bor många äkliga silverfiskar. Jag har provat att torka golvet flera ggr med klorin men det hjälper inte.
    Vad ska jag använda för rengöringsmedel?

• Svar på tråden Hur får jag bort silverfiskarna på toan
  • Ia Lia

Fortsätt städa bort all "mat" så borde du trötta ut dem?

• Tecken

Har du fukt i badrummet? Silverfiskar älskar fukt.

• Skusan

Silverfiskar beror sällan på dålig hygien, utan mer fukt/mögelproblematik...

• I have a kid

skogsbäret skrev 2009-02-01 22:11:46 följande:

Vi har precis hyrt en ny lägenhet och de tidigare hyresgästerna var kanske inte så duktiga på att städa.För på toaletten bor många äkliga silverfiskar. Jag har provat att torka golvet flera ggr med klorin men det hjälper inte. Vad ska jag använda för rengöringsmedel?
    svårt vi har haft dom i över 2 år som är i kläder golv garderobar uschhhhhhhh
  • Tufsi

Vi har också upptäckt silverfiskar i badrummet. Jätteäckligt. Hos är det i badrummet och i kontoret, som är precis utanför badrummet. Först såg jag kanske 10 på en vecka, nu kanske en per månad. Superäckligt! Vet inte heller vad man kan göra åt det ...

• Björnmossa

Från Shenet:

Silverfisk
    ? Eteriska oljor; utstrukna längs trösklar och lister: Citroneukalyptus, lavendel, patchouli.

• mimmi 1

ättika gillar dom inte heller!! spreja ättikvatten längst golvlisterna, och i golvbrunnen... sen får du stå ut med ättikdoften ett tag

I golvbrunnen kan du hälla 1 dl ättika, och strö över bikarbonat... sedan det fräst ett tag, så häller du över kokhett vatten, och borstar ur med gammal diskborste,, ett bra knep även om man inte besväras av silverfiskar!

• Kristall V

eller så säger du åt hyresvärden att ringa anticimex.

• Lo lo

Skaffa katt!

Vi har nästan inte sett en enda silverfisk sedan vår katt flyttade in. Hon sitter gärna i badrummet och spanar efter dom.

Svar på tråden Hur får jag bort silverfiskarna på toan