• wilda82

Snälla..nån som haft hcg som inte utvecklats enl. tabell men som ändå fått sin lilla goding? Nån som kan det här med hcg?

Hej hej...är i v 6+3 idag och har blödit en del i tre dagar..varit och gjort vul idag och han/hon sitter kvar men de vet ej om jag håller på att få missfall...Har tagit hcg tre gånger och sitter och väntar på mitt fjärde resultat som förhoppningsvis kommer innan midnatt..de har sett ut så här

mån: 1870
    tors:3900
    fre: 4200
    sön: ? men är det inte högre så kommer jag att bli riktigt ledsen...är såå orolig och rädd och vill så gärna att detta ska leva...

Tillägg...Det var 4675 på söndagen.

• Svar på tråden Snälla..nån som haft hcg som inte utvecklats enl. tabell men som ändå fått sin lilla goding? Nån som kan det här med hcg?
  • hejo79

Hej! Vet hur du känner då jag nyss också gått igenom dessa hcg-prover. För mig var det att jag var en vecka kortare gången än vi trodde! Här är en tabell du kan jämföra lite med!
    wictoria.nu/hcg.htm
    Du ska se att allt går bra! Det stiger ju fortf mycket varje dag :)

• wilda82

hejo79 skrev 2009-02-02 10:28:33 följande:

Hej! Vet hur du känner då jag nyss också gått igenom dessa hcg-prover. För mig var det att jag var en vecka kortare gången än vi trodde! Här är en tabell du kan jämföra lite med! wictoria.nu/hcg.htmDu ska se att allt går bra! Det stiger ju fortf mycket varje dag :)
    Men ditt dubblades ändå var tredje dag? Eftersom jag är i v 6+3 så verkar det som att tabellen slutat gälla..eller kan man räkna vidare på den på något sätt? Tack för ditt stöd..kram
  • zanila

Hej, har du inte fått prata med en läkare när du fått dina provsvar. Vid en graviditet som utvecklas normalt brukar det ju i de allra flesta fall vara så att hcg:et dubblas varannan till var tredje dag så här tidigt i graviditeten. Ser att ditt hcg inte riktigt gjort det nu mellan torsdag och söndag. Hoppas innerligt att allt ändå är ok. Missfall suger.

Kramar

• wilda82

Jo jag har ju gjort det men de kan inte riktigt säga..tydligen är det normala att det fördubblas på det sättet vilket innebär 85% av alla graviditeter...de övriga ser tydligen ut på nåt annat sätt och därför hoppades jag på att nån varit med om detta... ska ta nya prover imorgon och ev göra ett nytt vul för att titta efter hjärtat men jag vet inte om det är bra att göra så här många vul... Ja missfall är min skräck just nu...fattar inte att det kan hålla på i så här många dagar...är rädd...tack för dina tankar..

• wilda82

Är det verkligen ingen som varit med om detta..? Ligger och väntar på nytt prov imorgon och tankarna spinner runt runt...

Svar på tråden Snälla..nån som haft hcg som inte utvecklats enl. tabell men som ändå fått sin lilla goding? Nån som kan det här med hcg?