• Anonym

Dreglar din man snusfläckar på kudden i sängen, i soffan?

Säg ifrån och ställ ett skarpt ultimatum.
    Och jag hoppas verkligen att det är HAN som får tvätta lakan och dyl. varje gång det händer.

• Anonym

Säg att du tappar attraktionen för honom när det händer. Borde inte det ta skruv? Om han älskar dig borde det ju vara en fasa att höra att man gör nåt som gör att partnerns känslor svalnar. Du borde ju vara mer betydelsefull än hans äckliga vana, liksom.

Låt honom omedelbart tvätta lakanen och säg ifrån högt. Om du fixar det under tystnad har han få incitament att sluta - det fixar ju sig alltid magiskt!

• Anonym
    Anonym (less!) skrev 2009-02-02 09:43:30 följande:
    Det är tyvärr så att jag lider också om jag ska behöva sova i en säng / sitta i en soffa med äcklig och skitig kudde. Tycker inte detta ska drabba mig mer än vad det gjort. För att jag ska må bra är det viktigt att jag har rent och snyggt omkring mig!
    Ptja, då är dte val bara att antingen få honom att sluta snusa eller lämna honom kvar då??
  • Anonym

Så du har skällt ut honom och förklarat hur vidrigt du tycker att det är (och han är när han håller på så) och han bryr sig inte ett smack? Bara fortsätter?
    Då finns det nog inte så mycket du kan göra...

Vad tror du att han väljer om du tvingar honom att välja mellan dig och snuset (åtminstone det nattliga)?

• Anonym

Jo det har hänt. Men bara då han råkat somna med snus inne. Äckligt, jag vet.

• Anonym

Det händer nästan varje natt och det är ju super äckligt!
    Min man somnar nästan jämt med snusen i mun

• Anonym

Min man gör likadant. Snus fläckar. Det är så äckligt. Han vill inte sluta snusa.

• Anonym

Varför ska det just vara en man som dreglar snus på kudden?

Det är ju precis vad min fru gör om nätterna... själv snusar jag inte ....

• Anonym

Anonym (less!) skrev 2009-02-03 11:21:29 följande:

Jag tycker det känns som om man sover ihop med en senil gammal gubbe som inte kan kontrollera sina kroppsfunktioner. Blir så äcklad!  Vi är fortfarande inte sams här, har grälat i över ett dygn nu. Denna gång var spiken i kistan och jag tänker inte vika en tum!
    Men, är HAN också arg? Vad har han att vara arg för? Vad säger han?
  • Anonym

Min sambo sover JÄMT med snus.
    Varje natt så har han en snus i munnen.
    Till och med om vi har sex innan vi somnar så sätter han in snusen direkt efter och lägger sig för att sova.

Det är så vidrigt, och inte nog med det så lägger han snusen precis överallt, bordet, golvet, datorbordet.etc.

Det ligger alltid en torr äcklig snus vid sängen där han lägger den om vi ska kyssas i sängen. USCH!

Däremot vill jag inte säga åt honom att snusa för jag orkar inte med honom när han inte har snus. Varje kväll hans snus har tagit slut blir de stor bråk hemma.

• Anonym

Jag visste inte att hon snusade när vi blev tillsammans... en dag tog hon bara in en prilla under läppen.... ingen önskedröm kanske... och att hon dreglar på kudden, ja vad gör man... kan inte säga ja tycker det är fräscht på något sätt men men...

• Anonym

köp sådana där stora underlägg som man under gamllingarna på hemmet. Lägg den på kudden hans

• Anonym

både jag och min sambo snusar, men det är oftast jag som lägger dom lite överallt och dregglar snusfläckar.
    han ogillar iaf att jag lägger dom överallt, men det är en ovana =/

• Anonym

Många dreglar nog när de sover. Det gör säkert du också men det syns inte dagen efter så dregel det går tyvärr inte göra något åt. Jag förstår att du tycker snusfläckar är äckliga, det gör jag också. Hade en pojkvän när jag var ung som snusade och varje morgon han glömt ta ur den på kvällen var det stora fläckar i sängen. Det värsta var när jag vaknade på morgonen och hade håret fullt av massa äckligt snus.

Det du kan göra är att be honom ta ur den innan han somnar på kvällen. Jag hade även bett honom att byta örngott om det är smutsigt på morgonen då det kan lukta vidrigt med snus på.

• Anonym

Men vilken tölp till karl du har TS! Jag blir jätteirriterad när jag läser hur han beter sig. Vad ego han är! Och barnslig! Är han värd dina bästa år? Tänk på allt du gör avkall på när du väljer att vara med honom - du skulle kunna leva med en man som är mogen, respekterar dig och behandlar dig som du är värd. Och som föredrar ett civiliserat sätt att bete sig och kommunicera på!

Jag tycker inte att han är värd dig och dina lakan, om jag ska vara ärlig.

Svar på tråden Dreglar din man snusfläckar på kudden i sängen, i soffan?