• WhiteAngels

Vilka vagnmärken har ni ägt?

Vilka skulle ni ALDRIG köpa eller rekomendera?

Själv har vi haft Monbebe,jäkla billighetsskiplastvagn
    Efter det en Babymaster,uppfyllde inte mina önskemål
    En jyskvagn och där lärde jag mig att aldrig mer köpa vagn utan ordentligt märke på.
    Efter det har det blivit en Emmaljunga limited edition,Emmaljunga scooter,Emmaljunga Edge sport Duo och nu en Quinny speedi xs.
    Dom enda jag kan rekomendera det är Emmaljunga oc Quinny

• Svar på tråden Vilka vagnmärken har ni ägt?
  • ninmid

Brio

MacLaren (paraplyvagn)
    Chicco (paraplyvagn)
    Bugaboo Frog, Cameleon och Bee
    UJ
    Jag har varit nöjd med alla våra vagnar Skrattande
  • DizNick

Nu väntar jag mitt första barn. Och vi har en emmaljunga edge duo. Har varit ute och gått med 2 stora hundar jämte, både på grus och i stan, i neförsbacke och uppförs.

Har även kört kompisars vagnar och jag skulle aldrig i mitt liv köpa en brio! (Kan dock ej säga vilken modell det var).

Men som sagt jag har ej så stor erfarenhet=)

3-hjuliga vagnar kommer vi ej ha. Men detta pga våra stora bumliga hundar=) Känns som om de kan välta lättare än 4-hjuliga.

• VeraVera

Cango (fd knorr)- Jätte nöjd
    Carena lyx - Kass!
    Babytravel Syskonvagn - nöjd men den känns ganska stor, har inte testat hur smidig den är att ha med i stan ännu o om de går lätt att lyfta i o ur bilen, men när jag varit ute och gått här hemma så har den varit smidig o bra

• salvavinnie

1) Hesba kombi - haft från start och har fortfarande till sonen som är 2,5 år. Helt suverän "huvudvagn".

2) McLaren Quest (sulky) - helt ok bil och resevagn. Lite plastig och inte så bra liggläge (tre steg) men helt klart funktionell. Har hängt med i snart två år och håller än.

• Alisa

Hartan - Nöjd med kvalitet, men borde kanske kollat upp vårt behov. Stor bred vagn, hade kunnat ha en lättare då vi bor i stan och sällan var ute i terrängen.

Emmaljunga sulky - Superbra slit-vagn, dryga tusenlappen ny, klarar super att packa med allt möjligt. Kommer ev. skaffa en sådan när dottern är större då jag inte vill ställa ut buggan i trappuppgångar när man hälsar på folk.

Bugaboo - Nuvarande vagnen, supernöjd då det fyller våra behov 

• Bubblan2

Till första barnet, som kom 1995, köpte vi något (då) nytt finskt märke. Mycket nöjd! Nu, till sonen som föddes i november, har vi en Emmaljunga Edge Duo. Är även mycket nöjd med den förutom en liten sak...den ska inte fällas ihop med liggdelen fast! Tar onödigt mycket plats i bilen!

• Randig Panda

1. Carena ( ingen aning vad den hette, den var från -03 mycket grövre än de nya carenea kombi och hade lufthjul) - Helt OK vagn.

2. Carena (kombi 05) - skitkass.

Sittvagnar:
    3. Emmaljunga scooter -07, den bästa någonsin
    4. Brio sitty -08 - Perfekt vagn men lite gnisslig och tråkigt att man inte kan ställa in styret
    5. Brio ja nåt från 06- (begagnad) grov och helt värdelös, gick sönder överallt.

Nu har vi en Bugaboo och bebis e beräknad om 7 veckor så jag vet inte än hur det är med den vagnen men för det priset får den fasiken va bra

• Ninja05

vi hade en teutonia först- funkade rätt bra men suffletten gick sönder.

Sen köpte vi en carena vagn med liggläge- funkade bra.

Sen en giesselen sulky som kostade 3000 på rean!! Hjulen blev helknäppa och vi blev besvikna eftersom den var så dyr.

Bästa vagnen har vi haft nu senast, brio race. Funkar i alla lägen utan minsta problem.

• Ung Mamma

Herqules Razor 6-spin, väldigt stor och rubust
    Graco (sulky), hjulen vek sig på den... kändes plastig
    Quinny Zapp, den underbaraste vagnen vi haft. Trots att den saknar liggkorg och liggläge.

Carena Double Swing, har ej börjat använda den än då tvåan ej kommit än

Svar på tråden Vilka vagnmärken har ni ägt?