• Babe

idéer för scrapbooking =)

Hej hej!!
    Jag har just samlat ihop lite material och ska börja göra mina scrapbooks till barnen.
    Tänkte ha vilt blandade minnen med bilder och fakta i början och sedan lägga in texter med favoritsångerna och ramsorna samt roliga citat av barnen...

Dela gärna med er av era bästa tips, dikter, texter mm för lyckade scrapbooks!
    Jag har en pärm istället för album, så jag kan göra sidorna själv och lägga in eftersom. Smidigare tycker jag.

Baby-steps =)

Mvh. Babe

• Svar på tråden idéer för scrapbooking =)
  • Babe

Ingen??!?

Kikade in på scrap-forum, men det var väl avancerat för mig... =)

• Babe

Söderböna: Tack för inspirations-sprutan!! Jag har tänkt ha en pärm med scrap alltså helt vilt blandat i tidsordning... och sedan köpa en ny när den blir full och ha när barnen blir större.

Jag har som du antecknat små och stora händelser, roliga citat mm på små papperslappar som jag stoppat i ett stort kuvert och nu sitter och skriver rent på data.

Har du skrivit allt för hand eller data?

• Babe

Tack för den tanken, detta med att skriva för hand... det kanske bli ok att delvis skriva för hand, för visst blir det lite mer personligt så.
    Ja, alla dessa underbara barn-citat, jag är uppe i många sidor jag med med första barnet =)
    På dagiset där jag jobbade skrev jag barn-citat i ett häfte... som föräldrarna gärna bläddrade i.

En väninna till mig laminerar alla sina blad, men jag nöjer mig med att ha stadiga scrapark som grund att limma på foton och texter mm. Jag gillar panduros Tilda-serie =)

Svar på tråden idéer för scrapbooking =)