Inlägg från: mimmi 1 |Visa alla inlägg
  • mimmi 1

Var gör du av disktrasan?

Balehead skrev 2009-02-02 14:18:37 följande:

Anouschka skrev 2009-02-02 13:46:00 följande:
    Byter minst en gång per dag???? Vart tog miljötänket vägen?Vår hänger mellan hoarna. Ibland på kranen.
    vaddå miljötänk? jag byter åxå varje dag, hatar ofrächa disktrasor, MEN jag slänger inte mina wettex.. utan tvättar dom i maskin, och hos oss lever dom länge så visst, jag tänker på miljön
  • mimmi 1
    Thursday skrev 2009-02-03 20:17:28 följande:
    Du inser att tvätt sliter på miljön, va? Ju oftare du tvättar något, ju mer sliter du på miljön. Vatten ska värmas, och du släpper ut en massa saker från tvättmedel och sköljmedel m.m.
    Alltså... jag tvättar dom inte en o en
    ett par wettexdukar i en maskintvätt med handdukar tex.. gör varken till eller från!
  • mimmi 1
    k girl skrev 2009-02-03 22:11:41 följande:
    Jag vill hänga trasan på kranen av trivsel och gammal vana, men jag får superskäll av min syster som är hemkunskapslärare eftersom kranen värmer upp trasan --> bakterietillväxt. Min man brukar klippa hål i trasan och hänga upp den, så torkar den fort och håller länge.I vårt nya kök ska vi ha en stång uppsatt under skåpen där man kan hänga disktrasa, diskborste etc.
    men byter du ut trasan varje dag, eller åtmintone varannan, kan du ju fortsätta hänga den på kranen annars är ju kanten mellan hoarna nog så bra plats, den väljer jag!
  • mimmi 1

ok... ett bra lägenhetstips då häll kokande vatten över trasan, då försvinner alla bakterier...
    jag dricker te varje morgon, och brukar hälla ut överblivet kokhett vatten från vattenkokaren över diskborsten, (en annan bakteriehärd) och på så sätt håller jag ju avloppet i trim åxå

Svar på tråden Var gör du av disktrasan?