Just så kände jag i lördags, när jag tog ett bad så va magen helt degig. Kunde greppa om den lilles fot runt mitt fläsk...
Blev rädd och ringde in o rådgjorde. Saken hör till det att min mage växt lite dåligt. Väntar mitt 4:e och går in in i v 35 på onsdag. Har aldrig varit så liten förr. MEN allt va bra, bebisen hade borrat ner sig Väääldigt långt ner...Dom kollade mig ordentligt. Gjorde ul, bebisen väger efter uppskattning ca 2300 nu o vid fullgången ca 3500 g. Jag har alltid fått mellan 3900-4400 g bebisar. Fostervatten hade jag oxå helt normalt o flödet va bra. Träffade en jättetrevlig kvinnlig läkare :)!
Så, om bebisen rör sig ordentligt så tror jag själv att man kan koppla av. Men känner man sig osäker så ska man själklart kolla upp sig. Vilket läkaren oxå sa :)Så, hon tyckte det va bra att vi kom in. Vi åkte hem med ett leende på läpparna...och väntar spänt på vår "lilla" bebis om man kan lita på UL :P
Ska oxå tillägga att mina 3 andra barn har inte borrat ner sig så djupt, så denna upplevelse va ny för mig dvs att jag kunde andas igen ett par veckor innan BF.
Lycka till när det väl blir dax!