• malinkat

V 32 och magen har blivit mindre?

Min mage har blivit mindre, är i v 32. Någon fler som märkt av detta? trodde att bebben skulle växa med 100 g / vecka nu? Min man menar visserligen att jag haft mer vatten i kroppen tidigare, det kan ju vara en orsak..... men det är ju en lättnad om man får veta att man inte är ensam... ?

• Svar på tråden V 32 och magen har blivit mindre?
  • ElinOlsson

Den kanske har sjunkit? Det brukar kännas lättare att andas och sitta ned utan att vara spikrak i ryggen då.

• malinkat

Jo kanske lite... men är det inte tidigt? Man jämför ju med förra gången..

• kattizzen

ja tror den har sjunkit neråt.... d kanske börjar bli dags:)

• Precious b

Upplever samma sak som du, är i samma vecka. Känns som magen har åkt ner en bit men det är väl lite tidigt än lr?

• herewegoagain

Just så kände jag i lördags, när jag tog ett bad så va magen helt degig. Kunde greppa om den lilles fot runt mitt fläsk...
    Blev rädd och ringde in o rådgjorde. Saken hör till det att min mage växt lite dåligt. Väntar mitt 4:e och går in in i v 35 på onsdag. Har aldrig varit så liten förr. MEN allt va bra, bebisen hade borrat ner sig Väääldigt långt ner...Dom kollade mig ordentligt. Gjorde ul, bebisen väger efter uppskattning ca 2300 nu o vid fullgången ca 3500 g. Jag har alltid fått mellan 3900-4400 g bebisar. Fostervatten hade jag oxå helt normalt o flödet va bra. Träffade en jättetrevlig kvinnlig läkare :)!
    Så, om bebisen rör sig ordentligt så tror jag själv att man kan koppla av. Men känner man sig osäker så ska man själklart kolla upp sig. Vilket läkaren oxå sa :)Så, hon tyckte det va bra att vi kom in. Vi åkte hem med ett leende på läpparna...och väntar spänt på vår "lilla" bebis om man kan lita på UL :P

Ska oxå tillägga att mina 3 andra barn har inte borrat ner sig så djupt, så denna upplevelse va ny för mig dvs att jag kunde andas igen ett par veckor innan BF.

Lycka till när det väl blir dax!

• malinkat

Så kan man kanske pusta ut!
    Vår lilla tjej rör sig mycket därinne, det är ju en lättnad i sig. Oroade mig lite för att jag läckte fostervatten, men det är det inte i alla fall.

Så hon ligger nog lite nedsjunken.... ;o) Men jag känner hennes fötter vid solarplxus rätt ofta, speciellt när jag ligger ned, aj aj ;o)

Svar på tråden V 32 och magen har blivit mindre?