• AnetteGunnarsson

Ta med barnen till läkare/psykolog???

Hej!
    Jag hade mailat till en vårdcentral ang min soliala fobi som jag haft i några år, och att det blivit värre igen, och att jag började med att höra av mig till dom för att jag visste inte vart jag skulle höra av mig.

Någon dag senare fick jag ett brev hemskickat att jag har fått en tid på vårdcentralen, antar att det är om det :)

Men jag är hemma med båda barnen på 6 månader, och snart 2 år. Jag har nog ingen som kan passa dom, och lillkillen ammar jag också.
    Jag fick en tid 14.30, och dom stänger 17.00, och pojkvännen slutar 17.30 jämt.

Kan jag verkligen ta med barnen dit?? Tror ni dom skulle bli sura då?

Jag kanske kan få barnvakt till stora dottern men lillkillen måste jag nog ta med isf.

Tack så mycket för svar!

Vänliga hälsningar
    Anette

• Svar på tråden Ta med barnen till läkare/psykolog???
  • värmeljus

Hej!

Vi har ingen som kan ta hand om vår lillkille på 8 månader där vi bor,så jag har haft med honom överallt. Tom när jag har varit och pratat av mig av mina problem, som verkar likna dina lite.
    Nu är han ju iofs ännu så liten men det har varit ok att han har varit med.

• cavat

Självklart ska du ta med åtminstone den minsta till läkaren, det har de säkert förståelse för. Du är knappast den första som kommer dit med ett litet barn. Om inte pappan är hemma så tar jag alltid med min yngsta till läkare och liknande, det går jättebra och ingen har sagt något. Tänk bara på att ta med någon leksak till honom/henne, det kan bli långtråkigt annars kanske.
    Kan du så lämna den stora till en barnvakt så gör det, "små grytor har också öron" och det kan kanske vara skönt att kunna prata utan att behöva censurera sig. Lycka till!

• AnetteGunnarsson

Kommer föresten bli att jag måste ta med båda barnen, så hoppas det går bra:O)

Storasyster brukar leka bra ensam, o vill gärna att lillebror är med...

:O)

• AnetteGunnarsson

Det gick iaf jätte bra idag, med hon jag hade idag iaf. Får se hur det blir till själva psykologen jag skall prata med sen..........
    :O)

Svar på tråden Ta med barnen till läkare/psykolog???