• Mrs Sara

Orolig om ett ev missfall

Hej!

Den 22/1 gjorde jag ett stim fet. Äter femanest, folacintabletter och trombyl, tar även progresteron vagiatorer två gånger per dag. Tar alltså inget läkemmedel som kan ge falskt resultat.

Jag har fått tillbaka ett långtidsodlat (5 dagars) blastocyt.

På ruvardag 8 provade jag att göra ett gravtest som visade plus.
    Igår på ruvardag 10 så testade jag igen och då blev det ett ännu starkare plus.

Men då igår ruvardag 10 så började jag få brunaktiga flytningar, inte mycket utan bara jätte lite och bara på pappret när jag torkar mig och inget på trosskyddet. Är likadant idag.

Är det nån annan som har haft så här och pyret i magen har stannat kvar?
    Är så rädd för att få ett till mf, hade ett i oktober i vecka 10.

Snälla få höra era erfaranheter.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-15 10:39
    I måndags började jag att blöda och har gjort det sen dess. Det kommer inte lika mycket som mens. När jag har mens i vanliga fall så blöder jag inte så här länge... När jag fick mf så kom det så mycket mer blod... är så konstigt nu..

Min klinik har bokat in ett vul åt oss i början av mars men det är ju ändå 2 veckor tills dess.. Jobbigt med den här väntan. Men som jag tror nu är att jag har fått ett mf.
  • Svar på tråden Orolig om ett ev missfall
  • förväntan68

Hör med din klinik om du ska öka dosen av progesteron.
    Lycka till

• nilla77

Hej, jag läste i någon tråd att ägglossningssprutan kan visa + upp till 12 dagar efter att man tagit den, har ingen aning om i fall det stämmer. Men bruna flytningar behöver inte alls betyda att du kommer att få missfall.

• Judda

Tyvärr kan det ju gå hur som helst och det är omöjligt att säga åt vilket håll.

Själv fick jag mf i oktober som började just så. Jag plussade på dag 13 efter ET efter vår andra ICSI men två dagar senare började det hela med bruna flytningar. Ytterligare 2 dagar senare började det komma blod.

Jag skriver inte detta för att skrämma dig, utan för att berätta min historia om hur det kan gå.

Det som talar för din lilla bebbe är ju att dina flytningar inte ökat utan tvärt om. För mig började det lite smått, blev sedan mer och mer och sedan blod.

Håller tummarna för att det inte händer dig!

Det du kan göra om du är orolig, som jag gjorde, är att be om att få ta ett hCG-test på din klinik. Sedan tas ett nytt ngr dagar senare och man kan då se om det stiger som det ska. Det var skönt för mig att få bekräftat att det var kört på detta sätt, då slapp jag undra om bebben fortfarande levde där inne trots blödningarna.

Man kan inte alltid välja hur man har det, men man kan alltid välja hur man tar det
  • kattennizze

Jag hade en mycket kraftig blödning v. 6 och läkaren av inte mycket hopp. Men på VUL:et såg man lilla hjärtat picka! Sen fick jag en blödning till och den läkaren sa samma sak att det var missfall på gång. Men nu ligger han här bredvid mig, tre veckor gammal igår. Välskapt och frisk. Så man ska inte ge upp, det jag inte förstår är varför du ska vänta på VUL så länge, jag hade krävt ett tidigare, för det är så himla jobbigt psykiskt att inte veta. Vet man kan man ju planera vidare.
    Jag håller alla mina tummar och tår för dig Mrs Sara, och tappa inte hoppet!!

• kattennizze

Jag vet inte om det har nåon betydelse, men jag gjorde också ett stimulerat FET.

• Mrs Sara

Tack för att ni berättar hur ni har haft det.
    Läkarna vill inte att jag ska göra ett vul förrän i början av mars för att vara säker på att se ett hjärta.
    Jag ska ta och göra ett gravtest idag eller imorgon och se om det fortfarande visar plus. I måndags så fick jag ett stort och fint plus...

• kattennizze

Jag blödde i flera dagar, och det var två mycket kraftiga blödningar, alltså sådana som kunde blöda ner golv och tak...okej att dom inte vill göra VUL, men du kan ju mäta HCG:et med blodprov för att se om det går upp eller ner, det kanske vore nåt? Jag fick göra det när jag fick utomkvedshavandeskap, då tog man blodprov med en dags mellanrum. Bra att du ff har plus det måste vara ett gott tecken!!
    Tack för grattiset!

• Mrs Sara
    kattennizze: Jag har mailat till Umeå idag så jag hoppas att de hör av sig till mig imorgon, jobbigt att bara gå och vänta in tiden... vill ju veta om vi måste ta nya tag och göra vårat sista försök i tre packet eller om jag ska njuta av att jag är gravid...
    Tack för att du svarade här
  • Judda

Jag fick också ta hCG-prov för att kolla om det steg som det skulle när vi misstänkte mf. Så att jag slapp gå och vänta på att man skulle kunna se ngt på vul. Mitt hCG var skitlågt första provet och sjönk kraftigt till andra så det var ingen tvekan. Inget kul besked men bra mkt bättre än att gå och vänta ett par veckor till vul.

Man kan inte alltid välja hur man har det, men man kan alltid välja hur man tar det
  • Mrs Sara

Nyss ringde "min" doktor till mig.  Han säger att det är jätte positivt att jag nu nästan helt har slutat att blöda och att jag forfarande plussade i söndags. I början av en graviditet så försvinner hormonerna snabbt. Så därför plussar man inte så länge efter ett mf. Han säger även att det är bra att jag inte har blödit så mycket och att jag inte har ont i magen. Så det är bara att fortsätta hålla tummarna att pyret stannar kvar Känner mig mer hoppfull nu... 

Svar på tråden Orolig om ett ev missfall