vilken är bäst inderal eller propanolol??
vilken är den ni tycker är bäst.. jag har båda men inte använt någon av dem än ..
vilken är den ni tycker är bäst.. jag har båda men inte använt någon av dem än ..
båda två är betablockerare..
Det är samma.
Inderal innehåller Propranolol, så det är exakt samma sak, bara olika tillverkare...
/apotekarn :-P
okej jag har massa dubbelslag flera ggr om dan och undrar nu om dem hjälper??
och vad är det för biverkningar??
läs på ordentligt! det är rätt mycket biverkningar. jag fick hallucinationer av dom.
oki..jobbigt.. jag undrar jag har lågt blodtryck 105/80 är det bra att ta dem då?
jag ahr väldigt svaga 10 mg.. dem borde väl inte ge så mycket biverkningar då?
Jag får inga biverkningar alls.
Jag har inte heller några biverkningar, men tar bara 10 mg vid behov. Jag har inte dubbelslag så vet ej om de funkar för det, men jag antar att de gör det eftersom att din läkare skrivit ut dem för den orsaken. För mig fungerar de bra vid hjärtklappning.
Vet någon om man kan använda inderal vid graviditet?
Har ätit båda för hög puls. Det är samma substans. Dwet är en Icke-specifik beta-blockerare som inte bara påverkar blodtryk/hjärta utan flera system i kroppen. Det finns också specifika beta-blockerare som vbara påverkar hjärtat...en sådan är Atenolol som jag också ätit. Nu äter jag ingen av dem längre. Fick aldrig hallisar men däremot andfåddhet, kramper i lårmuskeln på grund av att blodet inte pumpar ordentligt, trötthet, jättesvårt att träna osv...jag hade redan lågt blodtryck 117/65 så då blev tröttheten värre..var nere på 100/ 50 ett tag...hopplöst...
hej jag äter dem för ångrest... jag har alltid haft högpuls.. men min vilopuls när jag är någorlunda lugn ligger på 60-65
MAn får inte äta dem om man är gravid.
Anonym skrev 2009-02-03 21:01:52 följande:
Anonym skrev 2009-02-03 21:03:55 följande:
Kom på nu att dom jag fick istället av min läkare på mvc hette Seloken. Dom skulle jag äta istället för propanololen under graviditeten.
Förutom mot hjärtklappning är propanol bra mot skakiga händer, något jag drabbas av vid föredrag mm. Fungerar seloken mot darriga händer eller påverkar det bara hjärtrytmen?
TS: Även jag har fått inderal pga ångest som då lugnar mig fysiskt att hjärtat inte slår hysteriskt och att jag ej blir så darrig.