• Ladylie

barnprograms budskap, man kan börja undra......

Ibland undrar man vilket budskap barnprogram har till barnen.
    varje morgon kl. 8 går Hemska Henry, vad än denna pojke gör får han skit för det.
    fuskar, ljuger eller stjäl han kommer han nästan alltid undan.

någon annan som tänkt på samma sak?

är det meningen att lära barnen att stökiga barn ALLTID är elaka. finns det inget ett barn kan göra för att visa att det har bättrat sig??

Henrys föräldrar skriker på honom från morgon till kväll, medan Peter hans bror kan göra vilka fel som helst och föräldrarna säger -oj då, så det kan bli.

det finns bra och dåliga barnprogram detta är helt klart enligt mig ett värdelöst barnprogram...

• Svar på tråden barnprograms budskap, man kan börja undra......
  • Stargirl

Aldrig sett. vilken kanal går den på? Våra barn kollar på Dora Utforskaren och Svamp bob fyrkant innan de går till dagis.

*~Två blåbär och ett lingon~*
  • Thaleia

Alla barnprogram är ju inte bra så därför får man ibland hålla lite koll på vad dom tittar på, tycker jag. Går inte denna Hemska Harry på 4:an? För där kan dom ibland ha en del barnprogram som är bra men det finns andra som jag inte gillar att mina barn tittar på.

• Ladylie

går på svt`s barnkanalen.
    det är en gratiskanal som "alla" har tillgång till.
    jag har alltid gillat bolibompa bättre än andra kanaler. då jag trode de var mer kontrollerade och lämpligare, men jag börjar fundera....

• ludenben

Bollibompa har haft konstiga program tidigare jag vart tvungen att stänga av för att min 6 åring inte ska se. Det var nåt tecknat om en som stack ett kniv eller ett svärd i nån annan så man fick se hur blodet vällde ut. Ok, det var bara tecknat men inget lämpligt att se för barn så att de har fler knasiga förvånar mig inte alls.

BF 23/4- 09
  • nattfrost

Ett tips är Playhouse Disney, tror dessvärre det är en "betalkanal", men där tycker jag alltid att barnprogrammen är fint tecknade/animerade och alltid med ett bra budskap, ni som har den kan ju slå över och kika.

• Thaleia
    Ladylie skrev 2009-02-03 08:27:39 följande:
    går på svt`s barnkanalen. det är en gratiskanal som "alla" har tillgång till. jag har alltid gillat bolibompa bättre än andra kanaler. då jag trode de var mer kontrollerade och lämpligare, men jag börjar fundera....
    Jaså går den där? Fick för mig att det var på 4:an men det verkar som att den sänds vid en tid då mina barn "missar" den, så det kanske är tur om det nu är ett dåligt barnprogram.
  • Maria222

Jag har tänkt precis samma sak! Förstår inte att de visar sånt opedagigiskt skit. Änsålänge intresserar sig min son mest för postis per, teletubbies och i drömmarnas trädgård som tur är...

Mamma till Kevin född 0706.
  • Soulie

har aldrig sett henry men det lät sådär, vi kollar mest på playhouse disneys program men även då som andra på dora och svampbob som går på nickelodeon (:

• Livetsgåva

nattfrost skrev 2009-02-03 08:38:47 följande:

Ett tips är Playhouse Disney, tror dessvärre det är en "betalkanal", men där tycker jag alltid att barnprogrammen är fint tecknade/animerade och alltid med ett bra budskap, ni som har den kan ju slå över och kika.
    Den kanalen gillar både vi och vår son. Den är mycket lärorik.
Svar på tråden barnprograms budskap, man kan börja undra......