• Anonym (75)

75% tjänst i vården

Får man ut en hyfsat lön på en tjänst som ligger på 75% i vården??
    Hur mycket jobbar man om man har en 75% tjänst???

Tacksam för alla svar:)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-03 11:27
    Tänkte förhandla min lön nu , har jobbat som undersköterska och har ca 3-4 års erfarenhet, behöver hjälp!

• Svar på tråden 75% tjänst i vården
  • Anonym

Det beror på vad du har för avtal. Avtalen hos oss är på 75% 166,5 timmar på ett 6 veckors schema. Och lönen kan du räkna ut när du får den lönen som står på kontrakten och det brukar vara på 100% så då tar du bara den lönen - 25% så har du "din" lön.

Lönen är lite olika i olika kommuner och beror helt på om du är utbildad eller outbildad.

• Anonym (75)
    Svar på #1
    okay tackså mycket, men typ på en veckan hur många dagar jobbar man på ett ungefär???
  • 4barnsMom
    Anonym (75) skrev 2009-02-03 10:49:08 följande:
    Svar på #1okay tackså mycket, men typ på en veckan hur många dagar jobbar man på ett ungefär???

Man jobbar ofta lika många dagar som 100% bara att man går hem tidigare..

Inte på alla ställen men många..

Samuel-97 Elin-00 Elias-06 Saga-07
  • Anonym (75)

okay thnx

• Anonym (75)

behöver hjälp med att förhandla lön har typ 3 år erfarenhet inom vården är usk , vad kan jag kräva att få i lön????

• mamaleona
    Svar på #5
    usk? va e de? själv har ja jobbat 4 års tid 75% (vilket här i finland är 90h på 3 veckors lista) men nu från årsskiftet höjde jag till 100%. Gjorde då också 3 nätter och 2-3 dubbla skift (7-21:30) per lista o mina veckor såg väldigt olika ut, ibland jobbade jag bara 2 dagar o var ledig 6, ibland hade jag 4 dagar jobb en vecka (sällan mera). Lönen var kring 1800e före skatt då (e de ca 20 000kronor?) men vi har ju sämre lön än er. *ler* Blev du någe klokare av mitt svar?
  • Anonym (75)

tack , usk-undersköterska, vad jobbar du som?? för lönen är skitkass här i min hemkommun, men nu tänkte jag förhandla upp den så vad är en rimlig lön för usk med 3års erfarenhet???

• mamaleona

ok. Jag e barnmorska. Många av mina kolleger åker till sverige eller norge en tid - ngr månader eller år - enbart för att tjäna pengar. Skulle jag göra på direkten om man inte hade familj o barn i skolan här.

• Anonym

Jag har jobbat som vårdbiträde i några år, outbildad. Hade en fast tjänst på ca 75%. Jag fick ut ca 11-12000 kr i månaden efter skatt.

Då vi själva fick lägga om schemat kunde mina dagar variera. Ena veckan hade jag 6 dagars ledighet medan en annan jobbade jag 6 av 7 dagar. Men i snitt landade jag nog på 4 dagar i veckan.

• Anonym (75)
    Svar på #8
    Men gud vad dåligt betalalt du har :(, här klagar jag om att jag som usk får så lite shit!!
Svar på tråden 75% tjänst i vården