• Anonym (75)

75% tjänst i vården

Får man ut en hyfsat lön på en tjänst som ligger på 75% i vården??
    Hur mycket jobbar man om man har en 75% tjänst???

Tacksam för alla svar:)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-03 11:27
    Tänkte förhandla min lön nu , har jobbat som undersköterska och har ca 3-4 års erfarenhet, behöver hjälp!

• Svar på tråden 75% tjänst i vården
  • Anonym (75)
    Svar på #9
    ok, det låter ju bra, hoppas jag oxå kan lägga upp schemat på det stället:), men vad va din lön innan skatt?
  • Anonym (...)

men att få ut 11-12 000 på 75 procent EFTER skatt på en outbildad vårdbiträde är inte dåligt.. det är många UTBILDADE undersköterkor som inte får mer...ni vet.. minimun lönen för en uska är 16 900...

Anonym skrev 2009-02-03 11:19:26 följande:
    Jag har jobbat som vårdbiträde i några år, outbildad. Hade en fast tjänst på ca 75%. Jag fick ut ca 11-12000 kr i månaden efter skatt.Då vi själva fick lägga om schemat kunde mina dagar variera. Ena veckan hade jag 6 dagars ledighet medan en annan jobbade jag 6 av 7 dagar. Men i snitt landade jag nog på 4 dagar i veckan.
  • Anonym

Anonym (...) skrev 2009-02-03 12:01:33 följande:

men att få ut 11-12 000 på 75 procent EFTER skatt på en outbildad vårdbiträde är inte dåligt.. det är många UTBILDADE undersköterkor som inte får mer...ni vet.. minimun lönen för en uska är 16 900...
    Jag tyckte det var helt okej. Jobbade 2,5/5 helger så det är en tusing i ob. Det var inte inom kommunen så det vi hade individuell lönesättning och jag var väl lite envis . Vet många äldre usk som tjänade inte så mkt mer så jag talade inte högt om min lön.
  • Anonym (75)
    Svar på #12
    Jag tyckte att barnmorskan fick dåligt betalt
  • Anonym (...)

Jag ligger på 18 500 före skatt.. På 100% sen ob till det då...

Jag är utbildad usk.. Ligger ganska lågt i lön enligt min chef.. Ska höjas nu i år. Har många mammaledigheter (4st) i mina 15 år i yrket..

• Turboathena

jag jobbar 80 % och jag jobbar bara en dag mindre än heltidarna... och sen går jag oftast hem halv tre istället för fyra. MEN fick jag välja skulle jag helt klart jobba 100 % för när man jobbar 80 % så känns det som 100 % ändå eftersom man bara jobbar en dag mindre än heltidarna.

• Turboathena

och jag ligger p¨å 16500 i grundlön som undersköterksa.. och på 80 % är det enbart 13200 :(

• Anonym (75)
    Svar på #17
    oj det va ju ingen vidare lön *suck* Men så länge man har jobb ska man ju va glad, Jag förstår dig helt synd att det är så svårt att få 100 idag. Men hur länge har du jobbat som USKA?
  • Anonym (vbt)

Jag är icke utbildad, me har flera års erfarenhet inom vården. Jobbar nästan heltid (96%) och min fasta månadslön ligger på 17000 kr, men ska höjas till 17700 kr i april. Sedan tillkommer OB-tillägg m.m. Brukar få ut strax under 14000 efter skatt

• Anonym (...)

på 100 PROCENT INTE 75
    Anonym (...) skrev 2009-02-03 12:01:33 följande:

• Anonym (...)

ts du får gärna svara på mitt inlägg. hur kan du tycka att 11-12000 efter skatt är dåligt för en outbildad vårdbiträde, på 75 PROCENT, när dom flesta utbildade men även outbildade uskor får ut 11-12000 på 100 procent, efter skatt?

• Anonym (75)
    Svar på #21
    sorry missade att du ej var utbildad , då har du ju toppen lön, med tanke på vi som har utbild. inte får det ens
  • Anonym

hade jag jobbat 100% hade jag haft ca 19700kr/mån men nu jobbar jag bara 50%

• Turboathena

jag skulle vara förjäkla glad om det vore en lag på att kommunerna var tvungen att erbjuda heltidstjänster till alla som jobbar inom vården.. och de som vill kan jobba mindre. Sen skulle det vara ännu bättre om de kunde ge en lön som är dräglig att leva på för som det känns nu så känner jag mig utnyttjad pgga den låga lönen :(

• majlinsa

Ts: 75% dagtid eller nattetid? Dagtid ligger väl en 100% på strax under 38h/vecka och jobbar du nätter så hamnar du på en 32h/vecka på en heltid..

Jag jobbar själv 75% enbart nätter och gör i snitt 10nätter i månaden.. Jag lägger schema själv så ibland jobbar jag mer o ibland är jag långledig.

• Anonym (Abra)
    Svar på #25
    Du har rätt i att natt inom landstinget = 32h/v, men natt inom kommunen är oftast = 36,33h/v. Och natt enligt KFO = 40h/v!
  • Anonym

Oj va lågt ni ligger, har vart sjukskriven i snart 6 år, utan utbilning, jobbat inom hemtjänsten å har lite över 19 000.

• Anonym

Jobbat som usk sen 02 och har 18795 kr/heltid. Heltid hos oss på dagtid är 222 tim/6         veckor (166,5 tim/mån) och jobbar man natt så är det 217,98 tim/6 veckor.

Jobbar man dag 100% jobbar man ca 28-29 dagar på ett 6 veckors schema. och jobbar man tex 75% så jobbar man 26-27 dagar på ett 6 veckors schema

• Anonym

Jag jobbar 75% i kommunen, har fast jobb, är utbildad usk. Får ut 19700 innan skatt, så det blir ca 12.000 - 12800 kr, beror på hur mycket helger och kvällar jag jobbat.

• Anonym

Jag skrev ovanstående, men glömde att skriva hur mycket jag jobbar i veckan.

Jag jobbar 27.75 tim i veckan.

Svar på tråden 75% tjänst i vården