• EllaMa

LCHF recept.

Jag tänkte man kunde dela med sig av lite LCHF recept.

Frukost, middag, kvällsmat, mellanmål?

Vad tycker du är jätte gott och vill dela med dig av?

• Svar på tråden LCHF recept.
  • tindio

Jag fullkomligt ÄLSKAR broccoli gratäng
    Jag brukar göra såhär
    Koka broccoli och låt rinna av,lägg i ugnsfast form,Stek bacon bitar och lägg på broccolin
    Gör en sås på grädde och riven ost,kanska tjock
    Häll den över och strö på riven ost
    in i ugen 200 grader tills den fått fin färg
    MUMS!!!

• vicnia

Vill slå ett slag för Lchfkokboken. Där finns många goda recept!

• IsaCMoJs
    tindio skrev 2009-02-27 08:32:48 följande:
    Jag fullkomligt ÄLSKAR broccoli gratängJag brukar göra såhärKoka broccoli och låt rinna av,lägg i ugnsfast form,Stek bacon bitar och lägg på broccolinGör en sås på grädde och riven ost,kanska tjockHäll den över och strö på riven ostin i ugen 200 grader tills den fått fin färg MUMS!!!
    Vi gör en nästan likadan fast det är cremé fraiche i den och den är ju helt underbart god! nu är det bara jag och pappan som äter riktig mat men ändå!
    Äntligen är hon här, vår älskade Moa
  • vicnia

Vi tar de vanliga recpten och "gör om" så att de blir lchf. Dvs tar bort kolhydrater och tillsätter fett.

• IsaCMoJs

*Äggmjölk är rätt gott att göra som man kan äta när som helst:
    30 gram smör, 2 ägg och 2-3 dl hett vatten mixas och drickes varm med vanlijpulver (finns att köpa äkta i en liten miniburk som bara är extremt lite kolosar i) eller kyls ner och ha i kaffe/the istället för grädde...

*karrékottletter i skivor läggs ut på djup ugnsplåt, saltar och pepprar på ovansidan där jag även lägger på en klick smör på varje. ca 5 dl grädde hälls mellan skivorna och sedan en burk champinjoner hälls i grädden, sätt in i ugn på 175 grader i 1 timme, swervera med broccoli eller annan godkänd grönsak *mums*

Äntligen är hon här, vår älskade Moa
Svar på tråden LCHF recept.