• annhan

Chockad - behöver det vara så dyrt?!

Det kan väl bli hur dyrt som helst beroende på vilka inköp man gör, i vilken prisklass. Vill man komma riktigt billigt undan går det absolut. T ex med beg barnvagn, beg bebiskläder, skötbord, säng osv... Begagnatmarknaden är enorm!

Vi köpte allt nytt och jag vill inte ens tänka på hur mycket vi lade ner. Nu när nr 2 kommer har vi det mesta redan, då blir det ju inte så stora utlägg.

~ Mamma till Filip född 06 och gravid med efterlängtad lillebror, bf 2/5-09 ~
  • annhan
    ludenben skrev 2009-02-03 14:45:29 följande:
    Tycker folk lägger pengar på så mycket onödigt med... vem har sagt att barnet får en bättre uppväxt bara för att han åker bugaboo istället för carena När folk jagar status går priserna i höjden. Måste vara lönsamt att driva företag som säljer barngrejer för alla trendmammor hugger direkt på betet.
    Ja, företagen som vänder sig till blivande föräldrar lär det gå riktigt bra för!
    Maken köpte t ex ett snugglenest, vilket visade sig vara helt onödigt. Vi använde det endast en gång.. tjoho..
  • annhan
    ludenben skrev 2009-02-03 15:06:45 följande:
    hahaha ursäkta att jag är lite bakom men vad är ett snugglenest??

Inte lätt att ha koll på det..

Titta här så får du se: http://www.breastmilk.com/images/SnuggleNest/snuggle_nest_cosleeping_crib_product2.jpg

Man har bebisen i den, för att inte rulla över bebisen när den sover mellan sin mamma och pappa i dubbelsängen.

• annhan
    ludenben skrev 2009-02-04 20:40:48 följande:
    kul är det att läsa att alla har sin egen definition av "onödigt" haha näsfrida och badbalja måste vi ha Gåstol däremot är enligt mig totalt onödigt men badtermometer och hoppgunga håller jag med om... vad ska man med det till??
    Ja, precis.. Badtermometer - den bästa är väl den egna handen/armen, för att känna att det är lagom varmt.. Och hoppgunga känns ju totalt onödigt.

Gåstolen var en riktig höjdare för sonen för att kunna ta sig fram på ett helt annat sätt, men visst är det ingen "nödvändighet".
Svar på tråden Chockad - behöver det vara så dyrt?!