• ludenben

Chockad - behöver det vara så dyrt?!

Vi har köpt blandat begagnat och nytt... IKEA har bra priser på det man vill köpa nytt. Det vi köpt nytt är babysitter, en del kläder, skötväska och div tillbehör till vagnen, handdukar, filtar. Sen har vi köpt vagn, skötbord, en del kläder begagnat och vi har fått en del saker av släkt. Det behöver inte alls rusa iväg i sånna ofantliga summor. Blocket, second handaffärer, IKEA mm kommer man långt med för en liten summa.

BF 23/4- 09
  • ludenben

Tycker folk lägger pengar på så mycket onödigt med... vem har sagt att barnet får en bättre uppväxt bara för att han åker bugaboo istället för carena När folk jagar status går priserna i höjden. Måste vara lönsamt att driva företag som säljer barngrejer för alla trendmammor hugger direkt på betet.

BF 23/4- 09
  • ludenben

hahaha ursäkta att jag är lite bakom men vad är ett snugglenest??

annhan skrev 2009-02-03 14:47:25 följande:
    Ja, företagen som vänder sig till blivande föräldrar lär det gå riktigt bra för! Maken köpte t ex ett snugglenest, vilket visade sig vara helt onödigt. Vi använde det endast en gång.. tjoho..
    BF 23/4- 09
  • ludenben

tack haha visst att sånna fanns men inte att de hette så Jag skulle tycka att den var onödig för att jag har aldrig rullat över sonen trots flera års samsovning. Nu sover han sen två år tillbaka i sin säng och katten samsover med oss i stället men sambon rullar över den stackars katten jämt så lite nervös är jag att han ska rulla över bebisen som snart kommer...

annhan skrev 2009-02-04 07:39:18 följande:
    Inte lätt att ha koll på det.. Titta här så får du se: www.breastmilk.com/images/SnuggleNest/snuggle... Man har bebisen i den, för att inte rulla över bebisen när den sover mellan sin mamma och pappa i dubbelsängen.
    BF 23/4- 09
  • ludenben

kul är det att läsa att alla har sin egen definition av "onödigt" haha näsfrida och badbalja måste vi ha Gåstol däremot är enligt mig totalt onödigt men badtermometer och hoppgunga håller jag med om... vad ska man med det till??

Mamma till viljestark dotter skrev 2009-02-04 20:35:36 följande:
    Vi fick köpa barnvagn, babysitter, bärsele och gåstol billigt av en vän. Köpte inget skötbord utan en skötbädd som jag la på tvättmaskinen. Fick mycket kläder... Spjälsängen och barnstolen är sen sambon och sambons bror var liten (typ minst 30 år). Struntade i att köpa: badtermometer, näsfrida, badbalja, hoppgunga och en massa annat "onödigt".
    BF 23/4- 09
  • ludenben

tydligen så finns det termometrar för vagnen med så man får rätt temp där i med... låter med som en total onödighet. Gåstolen kan jag ändå ha viss förståelse för i och med att barnen tar sig runt i hemmet på egen hand men hoppgungan är ju bara på samma ställe. Hoppas ingen får för sig att köpa en sån till oss

annhan skrev 2009-02-05 07:54:27 följande:
    Ja, precis.. Badtermometer - den bästa är väl den egna handen/armen, för att känna att det är lagom varmt.. Och hoppgunga känns ju totalt onödigt. Gåstolen var en riktig höjdare för sonen för att kunna ta sig fram på ett helt annat sätt, men visst är det ingen "nödvändighet".
    BF 23/4- 09
Svar på tråden Chockad - behöver det vara så dyrt?!