• AstridStjärna

Registrerat företaget - Hur lång tid tar det innan man får börja sälja tjänsterna.

Har registrerat mitt företag förra veckan och tänkte nu börja marknadsföra mig lite lätt. Måste jag vänta tills skatteverket har godkänt det eller kan man börja innan?

• Svar på tråden Registrerat företaget - Hur lång tid tar det innan man får börja sälja tjänsterna.
  • sommartorpet

Marknadsföra i kan du ju men du kan inte fakturera förrän F-skatten är klar.
    Men har du klart med olasverket då så att firman (=namnet) är godkänt. Vore ju taskigt att börja marknasföra sig under ett namn och sedan vara tvungen att heta något annat

• sommartorpet

Marknadsföra i kan du ju men du kan inte fakturera förrän F-skatten är klar.
    Men har du klart med olasverket då så att firman (=namnet) är godkänt. Vore ju taskigt att börja marknasföra sig under ett namn och sedan vara tvungen att heta något annat

• AstridStjärna

men måst man verkligen registrera sig i bolagsverket?
    Det är väl bara F-skatt och moms man måste registrera.

• skorpionen7

Klart att man måste regisrera sig på bolagsverket. Bolagsverket granskar ju så att du inte inkränktar på andra varumärken eller företgasnamn som redan finns.

• AstridStjärna

Men enligt bolagsverkat behöver man inte det om man är en enskild firma utan det är helt valfritt. Men om man övergår till HB eller AB måste man registrera.

• sommartorpet

Nej, du behöver inte reistrera en enskild firma, men då får du inte heller kalla dig något annat än ditt vanliga namn. Om man inte reggar sig så är det ju för att man i princip har kunder redan och att namnet inte spelar nåon roll eftersom alla ändå bara vet att du är du oavsett vad ditt företag heter.
    Ska man marknasföra sig så blir det väl lite tamt att gå ut med reklam från Lisa Larson muf, känns mer som någon som söker jobb än något företag.

Svar på tråden Registrerat företaget - Hur lång tid tar det innan man får börja sälja tjänsterna.