Inlägg från: Tigertofflan |Visa alla inlägg
  • Tigertofflan

Hög födelsevikt

Beror på var gränsen för "hög" födelsevikt beror på...

Normalstora bebisar idag ligger mellan 3700-4200g.

• Tigertofflan

Alltså det jag skulle skriva var "beror på vad gränsen för hög födelsevikt är" *virrvirr*

• Tigertofflan

Nja, de säger ju att de som får diabetes under graviditeten kan få större barn.
    Och om man har (utan diabetes) ett stort sockerintag.

Men generellt kan du inte göra något för att påverka.

• Tigertofflan

Alltså, det finns inget du kan göra så sett....
    Bebben växer ju i alla fall.

Och det där med högt sockerintag tycker jag är svårt... HUR mycket är mycket? För jag tror nog att de alldra flesta blir (mer eller mindre) slav under ätandet och socker u dner graviditeten

Varför har du kommit att tänka på detta nu, och varför vill du inte ha "stor" bebis??

• Tigertofflan

karamello:

Precis *ler*

Förlossningen med min "lilla" dvs 3170 g sprack jag mera än med 4020g-killen

• Tigertofflan

Som sagt, det brukar vara lättare att föda stora barn då de själva kan hjälpa till mera.

Det som är jobbigt att krysta är huvudet, och där skiljer det sig inte så jättemycket.
    Att spricka, tja jag sprack med första, och jag sprack med andra, men jag sprack mer med andra som vägde nästan 1 kilo mindre än första.
    Så hur snabbt händelseförloppet är har större veckan på "sprickning" än hur stort barnet är!!

• Tigertofflan

*ler*

Så lite så!!
    Ja fortsätt du synda *ler*

-men man kan ju inte veta på en gång vad det är man menar egentligen *ler* Nu fick vi ju fundera och dividera lite grann innan

Svar på tråden Hög födelsevikt