Första barnet oktober 2009
Hej,
Kul med en tråd enbart för oss som väntar första barnet. Jag har BF 9 okt och det känns otroligt långt dit just nu:)
Hej,
Kul med en tråd enbart för oss som väntar första barnet. Jag har BF 9 okt och det känns otroligt långt dit just nu:)
Hej,
Känns som jag har massa symptom.. Men frågan är hur mycket man inbillar sig;) Men jag är supertrött samtidigt som jag inte kan sova, har molvärk och känner mig svullen, mår småilla, ömma bröst och blir lätt yr.
Jag fick mf i höstas i v.6 och då hade jag inga symptom alls, så nu är jag lycklig för minsta lilla jag känner!
Själv?Har du några symptom?
Jag slutade med mina p-piller i somras, men vi har inte försökt "aktivt" med att hålla koll på ÄL etc. utan bara låtit det hända.. Blev gravid i höstas och fick mf i v6+0 så nu är jag lite mer försiktig i min "lycka" än så länge.
Har inte rigt BM än, har faktiskt lite ångest för det, den BM jag tillhör gillar jag verkligen inte (det känns som de har nollkoll) så vet inte riktigt vart jag ska ringa istället men Gbg är stort så nått ska jag väl hitta;)
anniki81 skrev 2009-02-05 11:36:41 följande:
vinterbarn 09 10 skrev 2009-02-05 18:39:54 följande:
Aija och Zaralisa.. Grattis och välkomna!!:)
Jag är allt annat än piggare, fast sova kan jag ändå inte.
Usch nu ikväll känner jag mig SÅ uppsvullen, tom trosorna skaver in. Hahah blir roligt när man tänker på att det bara lär blir värre framöver:)
Snowsee skrev 2009-02-07 18:58:38 följande:
Grattis till alla nytillkomna, kul att vi blir fler och fler!
Jag tänker inte berätta något på jobbet förrän efter v12, eventuellt inte förräns efter ul, jag vill vara HELT säkert på att det finns något där inne innan jag tar itu med chefen;)
Jag är för övrigt född -79 och är en skånetös som nu bor i Göteborg!
JAg har redan testat de alkoholfria ölen (Carlsberg) på systemet. Fick en otroligt sug på öl i helgen (antagligen för att jag vet att jag inte kan längre) så sambon åkte snällt iväg och köpte. De var lite vattniga men ok.
Till helgen däremot ska vi ha fest hemma funderar på att köpa alkoholfritt vin och hälla över i någon gammal flaska, ändå bara jag som dricker vitt;)
Idag var det någon på jobbet som rågade om jag var gravid.. fick panik och ljög säkert skitdåligt! Har tänkt berätta för nära och kära 1 april, då är jag i typ v13, ska bli kul att se om de tror att det är ett aprilskämt eller inte:)