Inlägg från: Fridafia |Visa alla inlägg
  • Fridafia

    Första barnet oktober 2009

    Tjena tjejer!

    Jag vill oxå ansluta mig här då jag förhoppningsvis ska få mitt första barn i början på oktober!!

    9:e gången satt den för mig och min sambo!! Har mått lite illa i en veckas tid och passerade sedan BIM med några dagar men vågade inte testa förrän igår kväll efter jobbet, då tog nyfikenheten över :)! Norpade således ett test på jobbet å testade i omklädningsrummet - det blev två streck ganska omgående!!!
    Hoppade runt lite å tjoade å gick från jobbet med värsta flinet i fejset!

    Sen tänkte jag köpa blommor å ett kort till sambon men det var bara statoil som hade öppet vid halv 12 så det blev ett litet gosedjur och ett kort. Först fattade han inte riktigt vaddå gosedjur men sedan läste han kortet länge å väl och ett leende spred sig på hans läppar! Han kunde inte riktigt fatta sa han.

    Hoppas vi kan följas åt under vägen och att det går bra för oss! Jag vet ju att så mycket kan hända men man måste ju få tillåta sig att glädjas så länge man är gravid iaf.

    Idag är iaf jag ledig, solen skiner och jag är gravid - kunde inte bli bättre :)!!

    Jag bor i Dalarna och är född -80. Ni då?

    Kram kram!!!

    BF Oktober 2209
    5: Furix, Zaralisa, Minifer
    6: annki 81
    7: vinterbarn 09 10
    9: tiptoe, MHJ
    10: aija
    11: Snowsee,Fridafia
    15: RedRose

  • Fridafia

    Berätta för de närmaste och på jobbet?

    Jag och sambon pratade igår och tänker inte berätta för någon före v.12-13 tidigast. Vi försöker iaf hålla det för oss själva så långt det går. Sen så har ju jag berättat för mina närmsta kompisar att vi försökt bli med barn ett tag så skulle nån av de fråga får vi se hur bra jag kan hålla min .. jag ska försöka men går det inte så är det så .. och det gäller ju bara mina allra närmsta vänner.

    Jag tänker då absolut inte säga något till chefen på länge.. finns väl knappast någon mening? Sen så beror det ju på hur jag mår och hur pass bra jag kan dölja det och det vet jag ju inte i dagsläget..

  • Fridafia

    Hej tjejer!

    Ja visst känns det overkligt, jag tror inte jag riktigt har fattat det.. men eftersom jag inte fått någon mens och gjort 4 positiva grav-test så bör jag väl vara gravid haha..

    Jag har inga symtom alls nu, förra veckan när jag inväntade mensen mådde jag lite illa men det gör jag inte längre, nu känner jag ingenting vilket jag antar att jag ska vara glad för men det gör ju också att det känns mer overkligt.

    Nu har det varit lite tufft i några dagar, jag har slutat snusa nämligen!! Och även dragit ned på kaffekonsumtionen som helt klart legat i överkant. Detta då jag läst att överkonsumtion av kaffe, dvs. mer än 3 koppar per dag kan öka risken för missfall.
    Hur mycket tänker ni på kosten? Jag äter vitamineral kvinna från Apoteket och sedan så äter jag som vanligt, försöker äta så mycket frukt och grönt jag kan.

    Jag gjorde mitt fjärde grav-test i tisdags innan jag ringde BM. Tänkte först vänta men sen ville jag ringa och höra utifall det var något jag missat, hon var dock ganska snabb i telefonen men vi fick iaf en tid om 1,5 v. för en första träff. Jag har dock ingen aning om vad som händer då? Inte så mycket misstänker jag..

    Lycka till tjejer!!

  • Fridafia

    Håller tummarna för dig Tiptoe!!

    Det bådar väl iaf gott om det inte är någon riktig blödning utan bruna flytningar och du nämner inte någon direkt buksmärta?
    Hoppas den håller sig kvar!!

    Jag är också orolig, tror mest det beror på att vi försökt ganska länge så nu vill jag såå gärna att det ska bli en bebis..
    Usch hoppas tiden går fort nu så jag snart är i v. 13!

    Kram allihopa!!

  • Fridafia

    Hej å välkomna alla nya!

    ÄnglaLi - hur kom det sig att du fått göra vul före inskrivning? Har du gjort IVF?

    Trippel - du och jag har samma datum ser jag. Vad togs det för prover hos BM? Blodvärde och blodsocker? Jag har hört att alla inte ens tar ett gravtest? Om jag får fråga varför är du orolig för din vikt? Och varför ska du göra ett vul så tidigt?

    Själv så tog jag ytterligare ett gravtest idag på jobbet men det ska inte hända igen, fattar inte riktigt varför jag gjorde det ..;)
    Jag mår ganska bra, är lite mera trött än vanligt och mår lite illa men annars är det inget. Ibland känner jag typ som menssmärtor.

    Ha det gott alla!!

  • Fridafia

    Åh vad tråkigt Hellbell87!!

    Hur länge har du blött? Är det mer än som en vanlig mens? Och smärtan också?

    Sänder en stor kram till dig!!

  • Fridafia

    Jag tänkte höra med er angående träning och sex - tränar ni och i så fall vad och har ni mycket sex?

    Jag tränar jympa på friskis & svettis 2-3 gg/vecka med mycket hopp och löpning, jag rider även 1 gg/vecka och det är ju skapligt guppigt det med, samt att jag kan ramla av..
    Jag vet att det inte ska vara någon fara att träna och ffa fortsätta med det man gjorde innan man blev gravid men jag kan inte låte bli att tänka lite iaf .. oj vad jag hoppade nu etc.. önskar att jag inte tänkte så men ..

    Sen så har jag och sambon sex som vanligt, bara att han inte stöter å det hårdaste och djupaste in i mig.

    Hur vanligt är det med missfall? Jag har läst att var fjärde kvinna får missfall men av hur många påbörjade graviditeter blir det missfall? Och i vilken vecka är det vanligast att få missfall? Jag har hört v.10 då hjärtat utvecklas färdigt?

    På måndag ska jag och sambon till BM!!! Nu ska vi äta thaimat å kolla på Let´s dance :)

    Trevlig helg tjejer!!
    Själv så ska jag jobba :(

  • Fridafia

    Fredag den 13:e blev en underbar och minnesvärd dag!!

    Idag var jag och sambon på inskrivning hos barnmorskan. Vi pratade lite allmänt, fick några broschyrer samt att hon ställde frågor om min hälsa och tog lite prover. Allt vara bara bra, skönt!

    Nu börjar det kännas mer och mer verkligt ju längre tiden går samt att vi är inskrivna hos barnmorskan :)! Vår barnmorska är riktigt cool, hon tar det lugnt och det lugnar mig. Det är ju faktiskt värdens mest naturliga att vänta och föda barn! Hon är rolig och lite speciell också, det känns bra att vi båda gillar henne skarpt.

    Jag är i v.10 nu och mår mycket bättre än vad jag gjorde för ett par veckor sedan. Känner mig dock lite illamående, trött och yr ibland. I magen känner jag inget speciellt och jag har inte haft någon blödning.

    Jag vill sprida lite glädje med detta, vi väntar ju barn tjejer och för nästan alla går det bara bra hela vägen så ta det lite coolt och njut av tiden!!

    Trevligt helg!!

  • Fridafia

    Gått in i v.11 idag, ååhh kan inte 2 veckor bara flyga förbi nu?? ;)

    Allt börjar kännas lättare nu tycker jag, jag mår bättre och tiden har gått så snart ska vi berätta! Ser så mycket fram emot att berätta för våra föräldrar, gud vad underbart det ska bli =)!!

    Sen så börjar det ju bli vår och solskent ute oxå :)

    Kram på er tjejer!!

  • Fridafia

    Öh jaha fattar inte riktigt varför det var nödvändigt med ytterligare en tråd .. det är väl bara att diskutera på om man så vill??

    Men flyttar alla dit så lä jag väl hänga på om jag vill vara med..

    Skönt för dig FruganL att nån annan tog tag i ditt önskemål då!

Svar på tråden Första barnet oktober 2009