Hur tycker ni detta låter?
Har haft så svårt att söka jobb och veta vad man ska skriva i ett personliga brev, men kom gärna med synpunkter på vad jag har glömt eller om jag ska ändra nått.
Mitt personliga brev låter så här:
Hej
Jag är en snäll, glad och positiv tjej på 27 år som tycker om att träffa nya människor. Jag bor i Aplared tillsammans med min man, våran dotter och hans två barn (som vi har varannan vecka). Tidigare bodde jag utanför Tranemo i 2 år.
Jag är uppvuxen i Vimmerby där jag bodde i 21 år. På gymnasiet gick jag handel och administration, men har arbetat större delen av mitt arbetsliv inom industrin både med livsmedel och inom metall industrin.
Det var i Vimmerby mitt arbetsliv inom industrin började när jag var 17 år.
Mitt första arbete hade jag hos Frödinge Mejeri som mejeriarbetare. Där stannade jag några år, men för att det var ett vikariat så ville jag prova på något annat. Jag började då sommarjobba på Åbro bryggeri i tapphallen. Efter sommaren åkte jag till Norge och arbetade på en fiskfabrik. Var där i ca 6 månader och när jag kom hem fortsatte jag mitt arbete på Åbro.
Mitt första arbete här i Borås var som montör på Teleflex, har även provat på att arbeta som brevbärare och telefonförsäljare.
Mina intressen är 50- och 60-tals bilar och allt som har med det att göra. Jag är uppvuxen med 2 bröder så därför kanske det inte är så konstigt att jag har blivit en såkallad pojkflicka och gillar att ta i när det gäller. Jag är inte rädd för att arbeta. Jag tycker om att lära mig nya saker och har lätt för att lära mig.
Jag vill jobba inom industrin. Jag har lärt mig en hel del inom montering och tillvärkning på industrierna jag har varit på. Kan även lite svets eftersom att jag har gått ca 4 månader på svetsutbildning på Lernia i Borås.
Just nu jobbar jag på Autotube i Ulricehamn med bearbetning av rör, maskinunderhåll och verktygsbyten.
Utbildningen hjälper mig att få kunskap inom svetsning, ritningsläsning och jag tycker det är roligt att både montera och att svetsa. Jag ser fram emot att få komma på intervju.