• vera82

Vad är bra att äta på kvällen?

Är inne i en hungerperiod.Är i v.31.
    Vad kan man äta om man måste äta sent på kvällen?
    Jag brukar bli SVINHUNGRIG runt 21-tiden fast jag ätit mat runt 17-18 men vill äta så nyttigt som möjligt.
    Frukt/grönsaker går bort för det har jag testat att äta innan jag lägger mig och vaknar då efter 2 timmar och är hungrig igen.Mackor känns ju heller inte så bra.

Nån som har nån idé? Det ska ju vara ganska mättande också så jag står mig hela natten.

• Svar på tråden Vad är bra att äta på kvällen?
  • vera82

Ja fast jag tycker inte att det är mättande om man är svinhungrig.Då måste man äta en massa och då blir det genast många kalorier

• patti87

fil/youghurt med müssli? lite banan i kanske?

Risgrynsgröt om man gillar det? är ju nyttigt och mättande..:)

• vera82

Har precis ätit havregrynsgröt med björnbär och banan.Fortfarande hungrig.Åhh så less jag är på detta nu

• Lincon

Jag skulle vilja rekommendera fett, det mättar bra Om du inte vill äta en macka t.ex. med mycket smör och ost på så kan du t.ex. äta avocadoröra (mosad avocado med lite salt och oliv/rapsolja) eller hemmagjord hummus som också innehåller mycket olja med gurk- eller morotsstavar. Eller ät ost i små kuber med lite frukt till.

• Lincon

Ah glömde ju, lite frukt med vispad grädde (utan socker), mumma och nyttigt och håller en mätt

• vera82

Jag brukar aldrig behöva äta mkt på kvällen,bara nån frukt och ibland ingenting alls men dom senaste veckorna har jag varit så himla hungrig.Som om man inte ätit på hela dan

Svar på tråden Vad är bra att äta på kvällen?