• Pallas

Köpa biljetter från ticnet?

Vi vill köpa konsertbiljetter från ticnet, men kan inte betala med vårt Mastercard, för då måste vi hämta ut biljetterna hos vårt närmaste ombud, som finns 20 mil bort. Man kunde betala från Swedbank, frågan är om jag kan göra det via telefonbanken? Någon som har erfarenhet?

• Svar på tråden Köpa biljetter från ticnet?
  • Pallas

Nähä, det kunde man inte. Vilka märkliga betalningsalternativ de hade. Någon annan som köpt biljetter där och kan dela med sig av sin erfarenhet?

• Pallas

Vi har alltså ett ICA-kort med Mastercard och Internetbank. Man kan betala via Handelsbankens, Nordeas, Swedbanks och SEB:s Internetbank, men alltså inte via vår bank. Om vi betalar med kontokort måste vi hämta biljetterna 20 mil hemifrån, eftersom man inte får hämta ut dem via ett ATG-ombud då. Inte heller kan betala via PayPal eller Payson. Dålig service, tycker jag. Tänk om biljetetrna tar slut nu?

• Lotlas

Jag har också reagerat på Ticnets märkliga servicenivå vad gäller att hämta ut biljetter. Vi bor i en ganska stor stad, men ofta så finns det bara ett enda ställe i hela stan att hämta biljetterna på! Märkligt!

Men kan du inte be någon som har en annan bank att köpa biljetterna åt dig om du för över pengar? Hoppas att du hinner få biljetter i alla fall!

• Pallas
    Lotlas skrev 2009-02-03 23:31:56 följande:
    Men kan du inte be någon som har en annan bank att köpa biljetterna åt dig om du för över pengar? Hoppas att du hinner få biljetter i alla fall!
    Åh, bra idé! Min kompis har Swedbanks Internetbank!
  • Lotlas

Pallas skrev 2009-02-03 23:34:00 följande:

Åh, bra idé! Min kompis har Swedbanks Internetbank!
  • Cuthalion

Varför kan du inte betala när du hämtar ut dem? ATG-ombud finns lite här var

• Pallas
    Cuthalion skrev 2009-02-03 23:37:38 följande:
    Varför kan du inte betala när du hämtar ut dem? ATG-ombud finns lite här var
    Det fanns inte med som alternativ.
  • Cuthalion

Okay. Trodde det alltid fanns med men då lärde jag mig något nytt

• Pallas

Betalsätt:
    SEB Direkt Betala via SEB direktbetalning. Du måste vara ansluten till SEB Internetkontor och ha ditt digipass tillgängligt.

SEB Företag Betala via SEB Företag direktbetalning.. Du måste vara ansluten till SEB Företags Internetkontor och ha ditt digipass tillgängligt.

Swedbank Betala via Swedbanks direktbetalning. Endast privatkunder, ej företagskunder.. Du måste vara ansluten till Swedbanks Internetkontor och ha din dosa tillgänglig.

Nordea Betala med e-betalning via Nordea. Gäller både privat och företags kunder. Du måste vara ansluten till Nordeas Internetkontor och ha dina koder tillgängliga.

SHB Direkt Betala via Handelsbankens direktbetalning. Gäller endast privatkunder, ej företag.. Du måste vara ansluten till Handelsbankens Internetkontor och ha Handelsbankens säkerhetsprogram installerat på din PC.
    All information krypteras med hjälp av SSL

Visa
    Eurocard
    American Express

Kortnummer
    Giltighets datum / (MM/ÅÅ) Säkerhetskod

För VISA och Eurocard är din säkerhetskod de tre sista siffrorna i numret tryckt på kortets baksida, vid signaturen. För American express är den 4 siffror på framsidan av ditt kort, ovanför kreditkortsnumret på höger eller vänster sida.

OBS: För American Express måste korthavarens adress överensstämma med den adress du registrerat under Mitt Konto

• Cuthalion

Det fanns inte TickFast som alternativ då?

• Pallas

Hmmm, läste nu lite mer finstilt om ATG-ombud och det verkar som att man kan göra direktköp hos dem. Min man får kolla i morgon.

• Pallas
    Cuthalion skrev 2009-02-03 23:41:50 följande:
    Det fanns inte TickFast som alternativ då?
    Nä, det stod det inget alls om. Jag kan ju konstatera att tjänsten inte är konstruerad med kunden och lättåtkomliga produkter i fokus...
  • Cuthalion

Och där fick jag svar på det . . . Vilket evenemang är det?

• Cuthalion

Haha, nej det gäller att göra som de vill, inte som man själv vill

Det går inte att få tag i biljetterna på något annat sätt som att köpa dem av arangören eller genom någon annan biljettförmedling?

• Cuthalion

Och nu kunde man inte boka förrän imorgon

• Pallas
    Cuthalion skrev 2009-02-03 23:46:23 följande:
    Haha, nej det gäller att göra som de vill, inte som man själv vill Det går inte att få tag i biljetterna på något annat sätt som att köpa dem av arangören eller genom någon annan biljettförmedling?
    Hittar ingen annanstans man kan köpa biljetter, men fick ju tipset i tråden att föra över pengar till en kompis, som har rätt bank. Min man får kolla om det går att direktköpa via ATG-ombudet i morgon, annars för jag över pengar till min kompis.
  • Pallas

Nu har vi biljetter! Det gick att köpa direkt hos ATG-ombudet, men här skall skickas mail både till arrangören och ticnet angående användargränssnittet på beställningssidorna.

• Cuthalion

Vad bra att veta till nästa gång man skall handla biljetter! Tack för tipset!

Svar på tråden Köpa biljetter från ticnet?