Inlägg från: mamma hampus |Visa alla inlägg
  • mamma hampus

Dum fråga?

jag har fått också den frågan många gånger men det kändes som att dom frågade mer när jag var singel och ensam med pojken min men sedan när man har blivet särbo 2 år tillbaka så har inte frågan varit så stor.Men när jag var singel så sa jag bara "vi får se,skall ha ett fast jobb först"Och nu står jag fast vid att jag skall ha ett jobb först så man kan vara säker på att man kan komma tillbaka sedan efter mammaledigheten.Men jag tyckte att det var jobbigt när jag var singel för så fort man kom hem från allt prat så var jag mycket ledsen.Det var oftast på mammagruppen man fick frågorna och alltid samma personer och varje måndag när man kom och vi satt och pyssla..Men en gång så kom min pojke Hampus 6 år nu men han var väl runt 4 år när jag sitter och pratar med en annan mamma på gruppen kommer han med lite tårar i ögonen.Och jag tar upp honom i knät och undrar vad det är

" mamma när är det min tur att bli storebror alla får ju bebisar varför kan inte jag också få"

Jag berättade hur det såg ut att "mamma måste gå färdigt skolan och sedan måste mamma ha ett jobb så man kan spara pengar för man skall ha en liten bebis,man måste ju köpa blöjor,kläder m.m"

Så fort vi kom hem så tog han fram sparbössan och bad mig att hjälpa honom att räkna om det finns några pengar som bebisen kunde få för då skulle vi börja spara..

• mamma hampus

kan lägga till det att jag upplevde att frågan var bara för att retas för dom själva var gravida och väntade sitt andra och första..Och den ena tjejen har som pappa till sina barn ett x till mig och vi har varit klasskompisar sedan lekis till första året på gymnasiet och den andra tjejen var hans lillasyster....

Svar på tråden Dum fråga?