• vivianne

Helfabrikat som smakar OK - tips tack!

Är så trött! Vissa dagar orkar vi helt enkelt inte laga mat och hade gärna haft något i frysen som man bara slänger in i ugnen för att ligga på soffan tills det blir klar. Tänkte ladda med helfabrikat hemma och vill ha tips på grejer som smakar OK!

Själv gillar jag:
    - Felix Gulaschsoppa på burk
    - Findus fiksgratäng med dillsås

Snälla, tipsa om era favoriter!

(p.s. Klämkäcka kommentarer om att det tar ju bara några minuter att slänga in en stek i ugnen, skala lite potatis och gå ut i trädgården och gräva upp en morot eller liknande undanbes Det är sånt som till 100% slipper tillagas, bara värmas, jag är ute efter)

• Svar på tråden Helfabrikat som smakar OK - tips tack!
  • Dodis

Stinas kykling brukar vi ha i frysen när vi inte orkar annat.
    När halva tiden gått är det bara att att ställa en plåt pommes eller potatisklyftor över kyklingen.

• Beckiz86

Knorr Italiensk tomatsoppa på påse är supergod, bara att värma och sen stoppa in några vitlöksbaguetter i ugnen :)
    Potatisgratäng på påse, också väldigt god.

• elinnystrom

felix potatis gratäng och kall kassler ä helg mumma och bara att skära och slänga i ugnen.... alla soppmixer... pannkakor(kungsörnens)... finns ju hur mycket som helst i frysdisken gå lös bara =)
    ibland finns inte orken och då är fryst eller vakumförp. guldvärt hoppas du hittar en massa gott!
    mvh elin

• Lussekatten87

*Findus gulacshsoppa är godare än felix ,och billigare men det är ju en smaksakRäcka ut tungan
    *Fiskbullar
    *Felix Mexicana pizza, ganska stark men god äts ofta här hemma!
    *champinjonsoppa på burk Campbells
    *Risgrynsgröt/ärtsoppa på rulle!

(¯`°?.¸ ♥ Väntar 2:an! BF 31/7 - 09 ♥ ¸.?°´¯)
  • Imox

stinas kycklin på med lite grädde och kryddor och in i ugnen dock får man ju koka riset själv :)

• mammamys4

Jag gillar också Findus fiskgratäng med dillsås.
    Gillar också Dafgårds lasagne Och Dr Oeteker Ristorante pizzor (inte smakat alla) men tycker de pizzorna är underbart goda för att vara fryspizzor!

• vivianne

tack för alla tips! Ska ladda frysen. Kanske jag t.o.m. orkar koka ris och skiva kassler . Kan förresten tipsa lata riskokare om Uncle bens boil in bag-ris. Hur bra som helst och ingen ingrodd, svårdiskad gryta efteråt. Värt merkostnaden för i alla fall mig!

• Tinkerbelle

Jag fuskar också ibland Mina favoriter är helt klart

* Dafgårds Lasagne
    * Findus Köttbullspanna (jätte gott! Tärnad potatis med små morötter, broccoli o små köttbullar)
    * Findus olika Deli-påsar (särskilt den med spenat och potatis, gott med matyoghurt)
    * Köttsoppan på glasburk är också god (Felix eller Findus?)

(¯`°?.¸ ღ♥ Vår Älskade Tyra 14 feb 08 och Lillebror BF 26 feb 09 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • minbabynr1

min favorit är abbas fiskbullar i hummersås! när jag inte orkar koka potatis äter jag dom med uncel bens micro-ris 2 minuter i micron. 1-2 portioner per påse. å en burk fiskbullar också in i micron på en djup tallrik 2 min...

varm mat under 5 min!! haha=)

lax pytt är annars skit gott också! i ungn eller stekpanna! kläm över massa citron när man serverar å strö en näve ruccola över. mums

• linneflickan

Felix pyttipanna - framförallt krögarpytt; dafgårds "Karins lasagne"

• happy 78

pekas potatisgratäng (som man köper på willys bla) är sjukt god. i kyldisken finns den, är alltså inte fryst. Ha lite rostbiff eller nåt till

Svar på tråden Helfabrikat som smakar OK - tips tack!