• Lillylian

Hur mycket har ni betalat för en bettskena?

Jag gnisslar tänder när jag sover och behöver troligtvis en bettskena. Men min tandläkare tar 3000:- för en sådan! Är det verkligen så dyrt överallt?
    Vad har ni betalat?

• Svar på tråden Hur mycket har ni betalat för en bettskena?
  • Einstein

Jag fick min gratis på käkkirurgen. Eftersom jag inte hade problem med tänderna, så gick det på sjukvården och inte som tandvård.

• Xantippah

betalade 2500 plus 1000 för ett till som jag har när jag tränar (kampsport) bet sönder den vanliga för 69:- från Stadium :)

• EEJ

Min bettskena i plats, alltså ingen metall kostade bara 500 totalt med undersökning och allt. Det var också en nattskena

• blodpudding

Jag har ingen bettskena nu, men jag var hos tandläkaren idag och hon påpekade att hon tyckte jag skulle skaffa mig en o sa att priset låg på 3000:-

• Lillylian
    EEJ skrev 2009-02-04 16:48:40 följande:
    Min bettskena i plats, alltså ingen metall kostade bara 500 totalt med undersökning och allt. Det var också en nattskena
    Var det hos folktandvården eller privat?
  • Lillylian

Kalle Karls mamma skrev 2009-02-04 16:46:50 följande:

på sjukhuset skulle jag få betala 5000 kronor hade fan inte råd medd det
    Hjälp vad dyrt!! Vem har råd med det? Jag tycker 3000 är på tok för dyrt.
  • Lillylian

MammaÄrJag skrev 2009-02-04 17:01:56 följande:

tror min gick på under 1000 lappen faktiskt om jag inte minns fel.
    Var har ni fått tag i så billiga skenor? Är det hos en privat tandläkare eller på folktandvården?
  • MammaÄrJag

Tror till och med det var närmare 500-600 hundra. på folktandvården i Smålandsstenar (gislavedskommun) gjorde jag min

Svar på tråden Hur mycket har ni betalat för en bettskena?