Hur mycket har ni betalat för en bettskena?
Jag gnisslar tänder när jag sover och behöver troligtvis en bettskena. Men min tandläkare tar 3000:- för en sådan! Är det verkligen så dyrt överallt?
Vad har ni betalat?
Jag gnisslar tänder när jag sover och behöver troligtvis en bettskena. Men min tandläkare tar 3000:- för en sådan! Är det verkligen så dyrt överallt?
Vad har ni betalat?
Fast det finns olika bettskenor, de billigare har de varit för alla tänder eller bara för de främre tänderna?
Min kostade 200 Euro för sjukförsäkringen, inget för mig. Bor i Tyskland.
Jag betalade 610 kronor för en till överkäken på folktandvården.
De billigare (rent 500kr) ä i mjukare plast och alltså inte samma som du ts frågar om. De som gnisslar ordentligt behöver hård bettskena som framställs på lab och de kan nog kosta uppåt 3000kr ja. Ibland provar man den mjukare billigare skenan först men många gnisslare gnisslar sönder den direkt.
2600 betalade jag nyligen för min på folktandvården.
man kan köpa egna och göra själv. mycket billigare och lika bra
Tricis skrev 2009-02-04 18:31:23 följande:
Kalle Karls mamma skrev 2009-02-04 19:23:20 följande:
min kostade 3000kr inkl extra besök efter ett par veckor för att ställa in den, så alla kostnader inräknat blev det den summan för en hård bettskena hos privattandläkare. mycket värt pengarna säger min sambo
Tridde skrev 2009-02-05 08:14:49 följande:
600 kr
Inget! Gjorde den via tandläkarhögskolan och dom glömde ta betalt för den (skäms att säga det, men jag påminde dom inte) Men annars hade den blivit billigare än via folktandvården, eftersom eleverna fick träna på mig (tog längre tid bara)
Ja det verkar vara olika beroende på var man bor, det är ju synd eftersom man tänker att folktandvåden borde ha samma priser i alla städer...?
Som jag skrev tidigare, det är olika skenor. Priset kan variera något inom folktandvården eftersom det är olika landsting, men inte så mycket. Har någon köpt en skena för 500-600kr är det alltså inte en likadan skena som på ett annat ställe kostar 3000kr!
Einstein skrev 2009-02-04 16:47:09 följande: