alkoholist trots att man dricker väldigt sällan?
min sambo har ett beteende som är under all kritik när han dricker.
All kontroll och känsla för att ta något ansvar försvinner efter första ölen. Då räknas ingenting! Det enda som finns i hans värld då är han och hans bärs.
Jag och barnen försvinner lånt ut i periferin... han ljuger om sitt drickande osv osv... när han sedan kommer måååånga timmar för sent så är han så plakat att han knappt kan stå upp på benen...
Han har försvunnit ett halvt dygn (bara en månad efter att våran förstfödda kommit till världen) och sedan har det fortsatt så...
jag vet att många anser att jag är ett kontrollerande freak när det kommer till det här men som barn till alkis så klarar jag inte av att bo ihop med ännu en. Hans föräldrar var (är) också missbrukare. han syster har sagt att hans beteende är precis likadant som hans pappas...
Nu är det dags igen. I helgen ska ha supa. igen. Så nu kommer jag sitta här med all världens ångest..
vad fan ska jag ta mig till. Jag har bett honom att visa att han kan dricka med måtta, att han kan dricka och ändå hålla vad han lovar, utan att bli så råfull att han inte kan prata. Varje gång blir det samma visa... Han ramlar in 5-6 på morgonen, stupar in i byrån i hallen hysteriskt fnittrande och är sedan inte kapabel till att svara på tilltal (om jag är vaken då) Sover jag så kommer jag vakna av att han ligger och toksnarkar på soffan med en förkolnad hamburgare i stekpannan och svarta strips i ugnen...
jag är så jävla leds på det här!!!!