• ChristiansFru

    Linea nigra (pigmentrand)- pojke eller flicka?

    hej!

    Har hört att pigmentranden ska vara vanligare om man väntar en pojke- vad har ni för erfarenhet av detta?
    Hur tidigt brukar den uppträda i så fall?

    MVH

  • Svar på tråden Linea nigra (pigmentrand)- pojke eller flicka?
  • Hanna36
    Camellis skrev 2009-02-05 09:24:15 följande:
    Jamen, där ser man! kanske skulle ha läst igenom svaren innan jag svarade. Så var det ju precis för mig!
    Samma här, för när jag väntade dottern så gick bara randen till naveln, men med pojkarna gick den över..
  • Olsson22

    Jag har med min flicka som jag väntar nu - och jag hade med min pojke...

  • Längtande1

    Jag hade jätte stark rand på båda mina graviditeter och har 2 flickor. Däremot har jag hört att om randen går över naveln så e det pojk. Mina gick till naveln..

  • Camellis
    berita skrev 2009-02-05 09:27:08 följande:
    har haft ovanför navlen varenda gång kan hända jag är udda
    Jag tror inte att det ALLTID stämmer. Liksom all sån här skrock är det ju lite roligt att jämföra och spekulera. Ibland stämmer det, ibland inte.

    Men lite lustigt att det stämmer på så pass många egentligen. Samtidigt som jag inte för mitt liv kan komma på VARFÖR det skulle vara så - att flickor bara ger rand till naveln och pojkar över hela magen! Kan ju inte finnas någon vetenskaplig förklaring på det - eller??
    ★Anton, Hugo, Ellen★ / traesktanten.blogspot.com
  • Hanna36
    Camellis skrev 2009-02-05 09:32:34 följande:
    Jag tror inte att det ALLTID stämmer. Liksom all sån här skrock är det ju lite roligt att jämföra och spekulera. Ibland stämmer det, ibland inte. Men lite lustigt att det stämmer på så pass många egentligen. Samtidigt som jag inte för mitt liv kan komma på VARFÖR det skulle vara så - att flickor bara ger rand till naveln och pojkar över hela magen! Kan ju inte finnas någon vetenskaplig förklaring på det - eller??
    nej, och det är därför det bara är skrock. Cool
  • lia76
    Camellis skrev 2009-02-05 09:26:12 följande:
    Om man får rand öht har ju även att göra med vilken typ av pigmentering man har i huden till att börja med. Mörkhyade får t.ex. mörkare ränder medan ljushyade får ljusare. Så är man väldigt ljus i huden kanske man inte får någon pga det.
    Jag är blekfis och jag fick en synlig rand nedanför naveln och jag fick en jänta.
    Med andra barnet fick jag inte någon alls.
    Men enligt skrock så ska den ju vara riktigt synbar och även vara ovanför naveln.
    Men fikkc oerhört mycket skrock som jag har samlat ihop i mina dar.
    Och enligt de skrock jag har och räknat ut procent så har jag legat på över 50% chans att få en flicka, båda gångerna.
    Och jag fick en flicka båda gångerna
  • jossan23

    jag har två flickor och hade ingen rand nån av dom graviditeterna, är nu gravid me 3:an i v 14 och har då inte fått nån rand än........

    ungefär när brukar denna rand uppenbara sig då??

  • lia76
    jossan23 skrev 2009-02-05 15:09:25 följande:
    jag har två flickor och hade ingen rand nån av dom graviditeterna, är nu gravid me 3:an i v 14 och har då inte fått nån rand än........ungefär när brukar denna rand uppenbara sig då??
    Vissa får en på en gång, vissa mitt i graviditeten, vissa får den på slutet, vissa inte alls... Det är så olika
  • Camellis
    jossan23 skrev 2009-02-05 15:09:25 följande:
    jag har två flickor och hade ingen rand nån av dom graviditeterna, är nu gravid me 3:an i v 14 och har då inte fått nån rand än........ungefär när brukar denna rand uppenbara sig då??
    Mina ränder har kommit ganska sent i graviditeten, typ när det varit 10-12 veckor kvar ungefär. Eller senare t.o.m med mellankillen, tror jag. För då trodde jag på tjej iom att ingen rand hade visat sig.
    ★Anton, Hugo, Ellen★ / traesktanten.blogspot.com
Svar på tråden Linea nigra (pigmentrand)- pojke eller flicka?