Inlägg från: PepparSalt |Visa alla inlägg
  • PepparSalt

Amning strular - 3 mån

Min lilla tjej har ammats väldigt lyckat sedan födseln. MEN, nu börjar det krångla!!!

Det bli ofta hysteriska skrik när hon läggs till bröstet. Jag vet inte om det beror på att utdrivnings reflexen inte satts igång. (Har provat att hand mjölka igång den innan). När hon väl börjat äta, släpper hon bröstet flera gånger. Drar i bröstvårtan och gnyr ledsamt under amningen.

Jag har noterat att hon börjat äta väldigt mycket, att hon behöver båda brösten vid ett och samma mat tillfälle. Jag vet även att 12 veckors fasen infaller nu och att den kan påverka.
    Men känner mig ändå handfallen.

Finns det fler som upplever liknande nu kring 3 månader....???

Alltid skönt att höra att man inte är ensam...som ni vet!

• Svar på tråden Amning strular - 3 mån
  • PepparSalt

Jaha...skönt att höra! Så det funkar med smakisar så tidigt....bra! Vad tipsar du att man ska börja med då?

• PepparSalt

Okej..det råder delade bud om det här med smakisar innan 4 mån....

fick tips av en kompis att börja med mild havregröt...men jag vet inte, är rädd för att det ska bli galet också!

skruttis85 skrev 2009-02-05 13:04:31 följande:
    PepparSalt:Jag med!!!!!Sen en vecka tillbaks har amningen kännts si och så, som du skriver drar och sliter i bröstet... kommer inte riktigt till ro, och då är detta trots att mjölken rinner på bra.Och det blir ju oundvikligt att man börjar leta orsaker till "varför". Jag trodde det berodde på att jag varit sjuk en vecka och att mjölken minskat lr så. Märkt att den varit lite tunnare än innan. Däremot är inte min kille ledsen när han ska äta, men otroligt snuttig, spec om natten. men drar och sliter o blir frustrerad, svårt att veta vad han vill typMen kanske det är en period just nu då???Skönt att jag inte är ensam om detta...Hur är dina nätter, ammar hon ofta då??
    Vad skönt att höra att fler gör denna upptäckt. Kanske trots allt är den där fasen.....
    Vi har också varit sjuka, lillan med, så jag har också tänkt detta som orsak.
    Nätterna är som vanligt för oss. Hon sover helnatt (21-06...06.30-09) sen 2 mån tillbaka, så det är ganska problemfritt...!Plus att hon ligger i egen säng, så jag märker inget snuttande.

Men hur tusan ska man göra....???
    Har gett henne ersättning nu på kvällarna....men hon får såååå ont i magen.

Vilken ersättning är att föredra? Någon som kan tipsa!?
Svar på tråden Amning strular - 3 mån