• Askungen

Blue Village Atlantica Aegean Park -09

Vi är en familj med två barn som blir 4 resp. 5 år detta år. Vi har bokat in oss på detta nybyggda hotell, Blue Village Atlantica Aegean Park, som ligger i Kolymbia på Rhodos. Vi åker dit den 30/8-09 och stannar två veckor.

Finns det någon här på Familjeliv som möjligtvis har bokat in sig på detta hotell nu i sommar och kanske till och med samma veckor?

/Nina

• Svar på tråden Blue Village Atlantica Aegean Park -09
  • sjuttiofyran

Vi ska resa till Blue Village Rhodos den 3:e maj. Vi kommer ha med oss en 6-åring, en 4-åring o en 9 mån bebis. Vi hoppas att hotellet känns färdigt när vi ska dit. Hursomhelst ska det bli jätteskönt!

• tuls1

Vi far den 13/9 o stannar 2 v. så vi kommer när ni far tyvärr.
    Hoppas på att det ska vara minst lika bra som det låter!

Men kanske de som åker tidigare kan komma med en rapport när dom kommit hem.... *snälla*

• feel

Vi är en familj med barn 3 och 5 år som ska åka till blue village atlantica aegean park i början på augusti. Det hade varit kul att höra från er som ska åka samtidigt och ni som åker innan så man kan höra vad ni tyckte om hotellet och om det motsvarade era förväntningar. Trevli resa!

• Askungen

Oj, vad annorlunda det ser ut mot för bilderna på Fritidsresor. Men till det bättre iallafall!! Det ser ju jätte bra ut!

Vilket boendealternativ har ni valt?

• Bergling

Men det är ju fortfarande bara datorgenererade arkitektbilder. Eller har jag missat något?

Det ger ju lite andra perspektiv, men frågan är ju hur pass likt verkligehten blir skisserna?

• sjuttiofyran

Ja, det stämmer att det bara är datoranimerade bilder. Och visst ser de annorlunda ut... Vi får väl se vilka bilder som stämmer bäst i verkligheten sedan...
    Vi har valt familjerum (dubbelrum) med poolutsikt o markbalkong. Jag mailade fritidsresor o de skrev att det skulle vara skjutdörrar till sovavdelningen i de rummen. Det känns bra med tanke på att vi har småbarn.

• Mille67

Vi kommer att åka den 2/8 från Göteborg vi har en son som är 15 år som ska följa med (tvillingarna på 21 år stannar hemma o jobbar) Är det någon mer som åker då? Sen kan jag ju nämna att sonen är väldigt barnkär! Jag längtar dit nu!!!!!!!!!!!!!!!!

• Askungen

Vi har valt boende: Familjerum med balkong och poolutsikt.

Vi hade först tänkt ta med utgång till delad pool, men valde bort det alternativet med tankte på våra små barn. Man vill ju inte att dom ska smita ut och ramla i poolen. Men åker man dit själv så verkar det läckert med den delade poolen.

• feel

Hej har ni sett de nya bilderna som fritidsresor har uppdaterat på hemsidan av atlantica aegan park hotel. De bilder som tidigare fanns på hemsidan atlantica hotels databilder stämmer inte alls överens med dessa riktiga foto av hotellet. De bilder på den hemsidan har nu blivit utbytta, lite märkligt faktiskt. Undra vad de tidigare bilderna var ifrån. Jag tyckte inte riktigt att det var sig likt. gå in och titta! Jag måste medge att jag kände ingen wow upplevelse men man kan ju hoppas att det blir bättre när man kommer dit. Jag är så nyfiken och hoppas att de som åker tidigare kan lägga ut bilder därifrån på denna hemsidan och höra deras synpunkter. själv åker vi inte förrän i augusti..

Svar på tråden Blue Village Atlantica Aegean Park -09