• Nattviolen

Mirakelkur mot diarré önskas

Dottern, 3 år har haft diarré sedan lördag kväll. Inte så ofta och hon är helpigg och som vanligt, förutom detta då. Blåbärssoppa har inte hjälpt, inte heller risavkok eller diet på kokt ris och kokt potatis kokt fick. Känner nå'n av er till annan mirakelkur som kan få stopp på detta. Det går magsjuka på dagis. Dottern har dock bara kräkts 1 gång.

• Svar på tråden Mirakelkur mot diarré önskas
  • mammamaria74

Jag har en liten huskur, men barnen brukar inte tycka det är gott. När jag var liten blandade alltid min mamma potatismjöl med vatten på en matsked. DEt stoppar lite . Jag har gett mina barn och blandat med saft. testa så får du se

• Nattviolen

Tack, ska provas omgående!

• lövet2

Ge lite mosad banan och avslagen CocaCola varannan timme. Det brukar stoppa magen snabbt ...

You're one of us now ...
  • ankizen

majsgröt...
    vet inte om man får ge små barn immodium...

• bebisprat

hur mycket vatten resp potatismjöl ska man ta?

mammamaria74 skrev 2009-02-05 11:55:46 följande:
    Jag har en liten huskur, men barnen brukar inte tycka det är gott. När jag var liten blandade alltid min mamma potatismjöl med vatten på en matsked. DEt stoppar lite . Jag har gett mina barn och blandat med saft. testa så får du se
  • mammamaria74

jag brukar ta en matsked ungerfär och blanda med lite vatten eller saft, det bli väldigt trögflytande så till barn kan det behövas en större mängd vatten, jag brukar blanda direkt i skeden

• bebisprat

hmm...undrar om man kan mosa en banan o strö lite potatismjöl över...eller gegga ihop..Då borde det inte märkas.

mammamaria74 skrev 2009-02-05 12:20:37 följande:
    jag brukar ta en matsked ungerfär och blanda med lite vatten eller saft, det bli väldigt trögflytande så till barn kan det behövas en större mängd vatten, jag brukar blanda direkt i skeden
  • Nattviolen

Men hur är det med banan, är det dom gröna eller dom bruna som är stoppande, för den andra färgen ska vara lösande har jag hört.
    Just nu kommer jag att blanda potatismjölet i cocacola.

• mammamaria74
    bebisprat skrev 2009-02-05 12:27:49 följande:
    hmm...undrar om man kan mosa en banan o strö lite potatismjöl över...eller gegga ihop..Då borde det inte märkas.
    testa så får du se....
  • bebisprat

Japp. Coca cola? Avslagen? Kan man ge det till en 10 månaders oxå tror ni?

Svar på tråden Mirakelkur mot diarré önskas