• oOLillaJagOo

till er som är föräldrar! Brev från vikarie till föräldrar.

Jag har precis börjat studera på högskola till förskollärare. Jag har nu fått en VFU-plats och det ska bli himla roligt! :)

Jag sitter nu och försöker skriva ett litet brev som ska sättas upp på dörren som föräldrar kan ta del av. Tala om vem jag är, att jag ska vara där ett tag framöver osv.

Min fråga är nu vad ni som föräldrar skulle vilja veta om mig? Är det något speciellt ni skulle vilja stod på lappen?
    Tacksam för svar!

• Svar på tråden till er som är föräldrar! Brev från vikarie till föräldrar.
  • bellanbus

I min dotters klass började det för lite sedan en ny fritidspedagog.
    Hon skrev en liten presentation om sig själv, vem hon var, hur gammal, vad hon gjort innan och vad hon tyckte om att göra på fritiden.
    Sen hade hon lagt till en liten bild på sig själv.
    Detta kopierades sedan upp till alla föräldrar.

Jag tyckte det var både gulligt och bra. Man fick en liten presentation liksom.

• sallybuse

Du behöver inte skriva så mycket på lappen.Bara vem du är och vad du gör där.Och dom kommer säkert och fråga lite vem du är.

• Meus Veritas

Vad du heter, hur gammal du är, vad du läser för linje, vad du vill få ut av att vara med barnen, vad du tycker om barn. osv

På min sons förskola hade de en student från högskolan en halv termin, men inte en enda gång kom hon och presenterade sig.  Så det tycker jag att man ska göra.

• mamma1970

JAg tycker att det är en jätte bra idé. Så tycker jag att alla BORDE göra. Man vill ju gärna veta lite om den som ta hand ens barn hela dagarna. Även ordinarie personal borde ha nåt slags papper om sig, när man kommer ny och så.

Svar på tråden till er som är föräldrar! Brev från vikarie till föräldrar.