pp08 skrev 2009-02-05 16:24:01 följande:
Hej Jaxon. Tror att vi pratades tidigare i en annan tråd.Har jag förstått rätt att du är gravid igen? Grattis Själv har jag låtit bli att dricka coca-cola och kaffe under graviditeten. Minskade kaffe-intaget under de första veckorna och är inte alls sugen längre. Ibland tar jag en kopp te.Förutom koffeinet är det rätt så mycket socker i cola, så om jag har sockerbehov känns det lite nyttigare med fruktjuicer eller färskt frukt.Jag tror att varken lite cola då och då eller kaffe är skadligt och kommer inte att orsaka något
mf; du och bebisen mår bäst av att du själv bestämmer hur mycket du ska dricka. Det finns kvinnor som behöver lite koffein för att kunna hålla sig vaken, att hoppa över kaffe eller cola skulle inte vara bra for de. Tror mig, det finns perioder under graviditeten att man skulle kunna göra allt för att hålla sig vaken eller känna sig lite piggare!Är själv i v. 22 nu.
Ja vi har pratat förut pp08.. va kul att du är så långt på väg =)
Jo jag har försökt göra som dig att inte dricka så mycke dricka o colan har jag avstått från helt sen jag fick reda på att jag va gravid. Men ibland blir man ju sååå sugen... =)
Man är ju extra nojjig eftersom man förlorat två små förra året..
Men nu är det nytt år o nya tag.. detta år kan ju inte bli sämre.. =)
Kram på dig !