VARFÖR?? Nån medicinskt kunnig som vet?
Topdog: Beklagar dina mf!
Jag har fått tre sena mf, alla i andra trimestern. Vid två av tillfällena hade jag också gjort KUB med fina siffror. Obduktionerna har inte visat på några fel.
Jag tycker att du ska kräva att få en utredning gjord. Dels bör de kolla hur ditt blod koagulerar (små proppar kan orsaka mf, även i andra trimestern), dels göra en kromosomanalys. För senare mf kan man också göra en "mekanisk" undersökning av livmodern, se så att det inte sitter ett myom eller en polyp t ex, som orsakar mf:en (detta syns inte alltid på ultraljud).
Utredningen har tyvärr inte visat på någonting i mitt fall, men det finns trots det en del behandlingar man kan prova, som Trombyl, Fragmin och kortison. Själv står jag i operationskö för att göra en hysteroskopi, som är en undersökning där de går in med kamera i livmodern för att se om det finns några förändringar där som orsakar mina mf.
Kram!
JA77: vilken totalt onödig kommentar
Även om vi härinne är "amatörer" som du skriver, besitter många av oss väldigt stora kunskaper om missfall, i synnerhet om upprepade mf som många gyn i Sverige är mkt okunniga om.