• Mem3

Hur mycket kläder i 56 ska man köp??

Jag va hos min syster idag och jag fick en påse kläder i storlek 62 och uppåt...

Så nu måste jag och sambon köpa kläder i 56 men hur mycket ska man köpa?? Jag ska ha i maj och jag tycker det är svår årstid att köpa kläder till..

• Svar på tråden Hur mycket kläder i 56 ska man köp??
  • Finesse

Köp bara några bodysar och ett par byxor från början.. sen ser du hur snabbt ditt barn växer och om du behöver mer.

Ebba var en kräkbebis så vi hade drygt 25-30 bodysar.. och 10 par byxor i 56.. men hon hade den storleken tills hon var drygt 5 månader..

• cherrydarling

jag har ungefär 5-6 bodys, 3-4 stickade koftor och 3-4 tröjor..tror det räcker för de växer ju ut 56 sååå snabbt. Osen vet man ju inte heller hur stor bebben är innan den kommer ut:D det mest av kläder jag har köpt är i 62 o uppåt.

• Mem3
    Svar på #1
    ja det är ju så svårt att veta hur den lill* kommer att vara men man kan ju köpa ett par stycken iaf..
    Finesse skrev 2009-02-05 19:03:44 följande:
    Köp bara några bodysar och ett par byxor från början.. sen ser du hur snabbt ditt barn växer och om du behöver mer.Ebba var en kräkbebis så vi hade drygt 25-30 bodysar.. och 10 par byxor i 56.. men hon hade den storleken tills hon var drygt 5 månader..
  • Zeelita

Tycker inte ni ska köpa för mycket, dels för man alltid kan köpa sen & dels även för att man får en del kläder i present i början. Samt så kan det ju även vara en baby som växer fort förbi den storleken.

• Mem3
    Svar på #2
    nej precis det är ju lite svårt att veta
    ja det får nog bli något sånt för oss oxå...
    cherrydarling skrev 2009-02-05 19:04:30 följande:
    jag har ungefär 5-6 bodys, 3-4 stickade koftor och 3-4 tröjor..tror det räcker för de växer ju ut 56 sååå snabbt. Osen vet man ju inte heller hur stor bebben är innan den kommer ut:D det mest av kläder jag har köpt är i 62 o uppåt.
  • Mem3
    Svar på #4
    nej vi ska nog bara köpa ett par bodys och byxor och några strumpor... Vi ska till ge-kås och det är ju tur att det inte är så speciellt dyrt iaf
    Zeelita skrev 2009-02-05 19:05:35 följande:
    Tycker inte ni ska köpa för mycket, dels för man alltid kan köpa sen & dels även för att man får en del kläder i present i början. Samt så kan det ju även vara en baby som växer fort förbi den storleken.
  • Finesse
    Mem3 skrev 2009-02-05 19:04:41 följande:
    Svar på #1ja det är ju så svårt att veta hur den lill* kommer att vara men man kan ju köpa ett par stycken iaf..
    och som inlägg #4 skrev så får man rätt mkt kläder i present

tröjor i den storleken tycker jag du inte ska ha.. men det är ju min åsikt.. jag började köpa tröjor i storlek 68 å uppåt.. bodysar är mkt bättre
  • Finesse

man vill gärna köpa på sig väldigt mkt.. och den första tiden orkar man inte tvätta (iaf inte jag ) därför hade hon så pass mkt kläder eftersom hon kräktes hela tiden, typ 30-40 ggr om dagen..

• Mem3
    Svar på #7
    nej jag är en body människa jag oxå
    Finesse skrev 2009-02-05 19:07:36 följande:
    och som inlägg #4 skrev så får man rätt mkt kläder i present tröjor i den storleken tycker jag du inte ska ha.. men det är ju min åsikt.. jag började köpa tröjor i storlek 68 å uppåt.. bodysar är mkt bättre
  • spuff

Köp som sagt inte för mycket nu, ha några ombyten till de första dagarna. Hur stor bebis tror du att du kommer få? Om inte din bm har påpekat att den är väldigt stor eller om inte din släkt brukar få jättebebisar så är 50-56 bra att ha.

Min dotter var en medelbebis, mitt på kurvan 3400 g och 50 cm. 56 var som ett tält och hon hade det ett par månader. Kräktes dessutom jämt, så vi använde massor av ärvda bodys.

Svar på tråden Hur mycket kläder i 56 ska man köp??