• jeaxx77

Gravida från Jönköping som väntar barn vår/sommar 09

Den gamla tråden är stängd men här kan vi fortsätta...

En diskussionstråd för oss som är gravida i jönköping och väntar barn under våren o sommaren -09

BF-listan: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m40353852.html

• Svar på tråden Gravida från Jönköping som väntar barn vår/sommar 09
  • Katarina m Leon o Matteo

Helena 83, skönt att prickarna är ofarliga! Ja, det är märkligt hur självklara de små blir för en och hur tiden rusar på när de väl är här .

Lilla lime, jag har blivit något av en expert på det där med glukosbelasning och det brukar gå bra även om det är lite drygt och man är hungrig efteråt. Ta med dig en bok och något som du kan äta när du väl är klar eller boka in en fika med någon på närliggane café. Du får ju lite energi från glukosen du får i dig men man kan bli lite skakig. Jag har dock lyckats behålla lösningen mitt i det värsta gravidillamåendet två gånger (tidig belastning) trots att jag medicinerat och fått upp i princip det mesta i övrigt .

April 19, välkommen till staden och tråden! Hoppas du ska trivas!

Lillbollen, lycka till med UL i morgon! Hoppas turen till Ullared blir fyndrik också!

Tovsan, hoppas helgen blev bra! Lät som en mysig planering i alla fall

Skrev precis i andra Jönne-tråden så det känns lite som jag tjatar men vi har haft en skön helg med en hel del utomhusvistelse.. Å det är ju så skönt! Framförallt under dagens soltimmar! Missade helt att det blev sommartid idag så det blev ingen uppvisningsskridsko för äldste sonen som planerat. I stället fick vi gå på bio och leka lite utomhus! Hoppas ni andra haft en lika skön helg! Måste försöka komma med på en fika snart så jag får ett ansikte på er! Svårt dock när man antingen är på jobbet eller har två vilddjur med sig . Får bli när liten är här!

• Lilla Lime

Katarina m leon och matteo: Tack för ditt svar.

nästa helg blir det ullared för mig. tyvärr planerade vi det för väldigt längesen o nu när det är dags har vi inte så mycket pengar. typiskt. men mannens mor och syster ska med så vi kan inte ändra datum.

• helena83p

lilla lime: jag menar absolut inte att skrämmas men min glukosbelastning gick åt skogen. att få i sej vätskan var inga problem. håller man för näsan så är det som att dricka kallt vatten och det är ju inga mängder som ska ner. 
    men när jag suttit illamående i över 1,5 timmar med blicken fäst i golvet och började våga hoppas på att jag skulle fixa det så  kom allt upp igen så det var bara att traska hem utan resultat.
    men det positiva var att om det går åt skogen så behöver man inte göra om det utan istället kan man få kolla sitt socker i blodet vid sina bm besök och så plockar de ut ett slumpvärde istället.

men enligt min bm så är det väldigt ovanligt att man får upp det trots graviditetsillamående så det ska säkert inte vara några problem!

emma 28 feb
  • jeaxx77

lilla lime, jag kräktes mig igenom hela min första graviditet men jag lyckades ändå ta mig igenom 2 glukosbelastningar. Så det klarar du säkert! Och som helena skriver så är det ingen katarstrof om du inte klarar det, då följer de upp ditt socker på rutinbesöken. Flera landsting gör inte glukosbelastning alls utan kollar enbart socker på rutinbesöken.

Katarina, låter som ni haft en härlig helg, trots missen med tiden

April 19: välkommen till tråden, jag har BF den 10/4 så jag går också hemma o väntar

Lillbollen: Hur gick UL?

Jag har tillbringat hela helgen magsjuk....inte precis vad man önskar sig i v38-39 men det är väl bättre den kommer nu än när bebis har ploppat ut. Hoppas bara att bebis inte tänker titta ut snart för det orkar jag bara inte. Till helgen kan h*n få komma om h*n vill

Jag och mina baciller hoppar ev fika denna vecka o det tror jag ni alla är glada för

• Lillbollen

Helena: Oj en månad redan! Känns som om ni allihopa fick era små nyss. Skönt att det inte var något med prickarna. Man oroar sig så lätt för sina små ^^
    Hoppas ni får gå och fotografera snart

Lilla Lime: Det kommer nog gå bra! Jag ska med göra det snart och ska ta med mig frukt som jag får försöka få i mig direkt efteråt :)
    Blir inte mycket shoppande för mig heller på Ullared, var inte riktigt planerat så har inte hunnit spara något nu direkt. Får köpa lite saker iaf och se vad som finns till nästa gång.

Katarina: Låter som en superskön helg! Solen gör så mycke Ta med vilddjuren på fikat så kan de leka med Elias vilddjuret ^^

jeaxx: "Tur" att du blev sjuk nu innan bebis kikar ut Hoppas du mår bättre snart och att bebis är redo då!

För övrigt så gick UL bra! En liten pojke är det jag väntar på {#lang_emotions_heart} Hade sin pappas näsa tyckte jag och det är väl är tur, haha :)
    Kan ju behövas ett tillskott av pojkar i denna tråden

Nu ska jag gå en runda på Nordstan här och kika på pojkkläder!!
    Hoppas vi ses i veckan några stycken!

• Tovsan
    Lilla Lime skrev 2009-03-28 19:18:55 följande:
    Tovsan: hur va de på glykosbelastningen? jag ska dit om några veckor o jag är lite orolig. Just bara för den skull att om jag inte ätit på väldigt länge så mår jag väldigt dåligt.har tom lyckats förstöra en helg för att jag åt för dåligt på fredan...
    det var inte så farligt som jag trodde, kom dit vid kl 8 o fick då först ta ett blodsocker, sen direkt efter det dricka 3dl av den där sockerblandningen som inte var så gräsligt äcklig som jag trott (däremot kändes 3dl mer än vad det lät) sen gjorde vi de vanliga med att mäta sfmåttet, kolla blodtrycket, väga, och lyssna på hjärtljuden.. sen satt jag i ett vilorum o läste och vid kl 10 så tog hon ett nytt blodsocker på mig. Sen var det bara att slänga i sig en macka eller frukt..
    fast jag får säga att jag var helt seg resten av dagen.. jag brukar alltid börja min morgon med en tallrik gröt o en grov macka, men att börja dagen med ingenting var en omställning för kroppen o jag var rätt orkeslös resten av dagen faktiskt.
    .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:? BF 12 Juni ?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.
  • Lilla Lime

tack för era svar. skönt att det gått bra för de flesta o att de löser sig ändå om det inte gör det.

Vad har ni för skötbord? och när köpte ni det? alltså hur lång tid innan förlossning. Hur mycket kostade det?

• april19

Härliga måndag, eller vad säger ni tjejer?

Jag måste tacka för det fina mottagandet i tråden, det lugnar de lite nervösa mammanerverna i flytt- och bebistider!

Jag skulle jättegärna gå och fika i veckan, men jag ska på föräldrainfo på tis e m och på ryhovs förlossninginfo på ons e m.. Vilken dag och tid hade ni tjejer tänk er?

Ohanna: Jodå, jag väntar mitt (och Albins) första barn och vi börjar verkligen längta tills vi får träffa vår guldklimp. Hur känner du inför den stora bebisentrén?

jeaxx77 : Vad roligt att det närmar sig för dig, hur mår du dessa sista klämtande dagar då?

• Elena1980

Hej, hej!

Hoppas att alla mår bra! Själv drabbades jag av en kraftig foglossning, kan knappt gå och det gör ganska mycket ont : ( Kanske är det tecken att det närmar sig?!

De lovar upp till 12 grader denna vecka. Äntligen är våran här! :)

Ha en trevlig kväll!!!

Svar på tråden Gravida från Jönköping som väntar barn vår/sommar 09