• Risifrutti

Twilight böckerna för äldre?

Har hört så mycket om twilight böckerna men undrar om de kanske inte är tillför lite yngre personer i 14-15 års åldern?
    Finns det några äldre här som har läst någon av böckerna? vad tyckte ni om dem?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-05 19:29
    Borde kanske ha tillagt att böckerna (4 delar) är skrivna Stephenie Meyer.

Del 1)Twilight(om jag kunde drömma)
    Del 2)New Moon(När jag hör din röst)
    Del 3)Eclipse Ljudet av ditt hjärta)
    Del 4)Breaking Dawn(Ej ännu översatt till Svenska)

Handling:
    "Tre saker var jag absolut övertygad om. Den första var att Edward var vampyr. Den andra var att det fanns en del av honom - och jag visste inte hur stark den delen kunde vara - som törstade efter mitt blod. Och den tredje var att jag var villkorslöst och ohjälpligt förälskad i honom." BELLA SWAN

Isabella Swan flyttar till Forks, en liten regnig sovstad i Washington. Hon förväntar sig att hennes nya liv ska bli lika långtråkigt som staden själv. Men när hon träffar den gåtfulle och förföriske Edward Cullen tar hennes liv en oväntad och farlig vändning. Edward har länge lyckas hålla sin identitet som vampyr hemlig. Men nu går ingen säker, minst av allt Bella som är den person Edward håller mest av. Edward och Bellas förhållande balanserar på knivseggen mellan begär och livsfara. Om Jag Kunde Drömma är en intensivt sinnlig och utomordentligt spännade kärleksroman.

• Svar på tråden Twilight böckerna för äldre?
  • jag25

jag har läst alla böckerna o älskar dom!! jag är 25

• Kenzie

Jag har bara läst den första och den är hur bra som helst! Jag är 24.

• yodi

älskar dom, har läst dom om och om igen, är 29 år :)

• Mia med 2

jag har läst allihopa. Jag är helt frälst i dem. Är 26

ღ Romeo o5o6o2 & Leia o7o5o7 ღ
  • Maijsan

Min snart 11-åring har läst alla.. Då hon tyckte den sista boken var bäst, så nu läser hon o de 3 första på engelska. Hon avgudar böckerna och filmen, som hon tjuvtittat på hos sin pappa!

M

• valkyrian

Har läst de tre första, fast jag läser på Engelska... Tycker att de är superbra! Skall nog ta och beställa breaking down nu.. :) Är 21

Det är bara i ett lexikon som lön kommer före möda
  • g a f f e l

Jag har läst den första boken och jag är lite skeptiskt till Bella, jag tycker att hon är lite av ett våp. Hon är helt uppslukad av Edward och har nästan ingen egen vilja, allt för honom, medan han är den stora förståndiga MANNEN. Men det kanske var så med den 1:a stora kärleken, att man följer Honom och allt vad han säger...

Även om jag tycker detta har jag börjat läsa nr 2 för de är underhållande, men jag kan tänka mig att en 14-15åring kan identifiera sig med dem bättre.

Jag är 30 år och jag läser dem på engelska.

• tobiasmia

Jag har läst den första och kände mig nog lite för gammal. Mest störde jag mig på al "jag älskar dig" pratet, särskild på slutet. MEN, hade jag varit 14-15 år hade jag varit fullkommligt såld på serien. Och de är underhållande, utan tvekan.
    Âr 34.

• Mia med 2

Kanske att åldersgränsen går vid 30 då

ღ Romeo o5o6o2 & Leia o7o5o7 ღ
Svar på tråden Twilight böckerna för äldre?