Inlägg från: Hästmänniskan |Visa alla inlägg
  • Hästmänniskan

tramadol

Fick också tramadol actavis (stavningen kan vara lite knäpp, är ganska trött) efter en ganska allvarlig ridolycka. Skulle blanda en alvedon med 2 tabletter från helvetet (tramadol), som jag skulle svälja fyra gånger om dagen i åtta långa veckor.

Av mitt tilltagna smeknamn på tabletten förstår du nog vad jag tycker om de, då jag också blev "hög" av läkemedlet, hallucinerade, blev knäpp i skallen, svävade på extremt fluffiga moln av färgen rosa, blev yr, dock eliminerades smärtan under denna tidsperiod, kanske beror av att jag alltid får de minst ovanliga biverkningarna av alla läkemedel som stoppas i min kropp.

Men.. Det man inte riktigt märkte, förrän det var dags att sluta, var det hopplösa beroendet man dessvärre lyckats hamnat i, vilket tog säkert två veckor (minst) att bli kvitt.

Vill aldrig, aldrig, aldrig, i mitt liv befatta mig med dessa små djävular igen. Har blivit känsligare och mindre känslig mot läkemedel efter detta. Alvedon hjälper, men bara om jag får ta två av pallas 650mg och biverkningarna blir inte som förr, bara värre.

Så mitt råd är, kassera tabletterna snabbare än kvickt, snabbare än ljusets hastighet och är dem aldrig igen.

//Hästmänniskan

Svar på tråden tramadol